Формування у студентів мотивів учіння при впровадженні дистанційних технологій у навчальний процес ВНЗ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-17.%25pKeywords:
мотиваційна сфера, дистанційні технології, проблемне навчання, самоорганізація навчальної діяльності студентів.Abstract
У роботі розглядається вплив проблемних ситуацій на формування
позитивної мотивації у студентів, зміст поняття “дистанційне навчання”,
показані позитивні і негативні сторони дистанційного навчання. В роботі
пропонується така модель навчання, яка об’єднує елементи дистанційного
та традиційного навчання. У роботі доведено, що впровадження
дистанційних технологій у навчальний процес вищого навчального
закладу дозволяє істотно підвищити ефективність традиційної лекції,
практичного заняття, створює умови для ефективної організації
самостійної роботи студентів.
References
Білоус О. А. Впровадження дистанційних технологій в
навчальний процес / О. А. Білоус, Т. В. Завальна, Н. М. За'
харченко // Теорія та методика електронного навчання :
[збірник наукових праць]. – Кривий Ріг : Видавничий відділ
НМетАУ, 2010. – С. 10–12.
Божович Л. И. Проблемы формирования личности / Л. И. Бо'
жович; под ред. Д. И. Фельдштейна. – М., Воронеж, 2001. –
с.
Дистанційне навчання [Електронний ресурс] / Хмельницький
національний університет. Факультет дистанційного на'
вчання. – Режим доступу : http://dn.tup.km.ua/dn/page.
aspx?r=r32&lng=1
Жалдак М. І. Про проблеми навчання інформатики в середніх
та вищих навчальних закладах / М. І. Жалдак // Актуальні
проблеми психології : Психологічна теорія і технологія
навчання; за ред. С. Д. Максименка, М. Л. Смульсон. – К. :
Міленіум, 2005. – Т.8, вип. 1. – С. 39–53.
Ильин Е. П. Мотивация и мотивы / Е. П. Ильин. – СПб : Питер,
– 98 с.
Колісник Л. О. Психологічний аспект розвитку дистанційного
навчання / Л. О. Колісник // Актуальні проблеми психології :
Психологічна теорія і технологія навчання; за ред. С. Д. Мак'
сименка, М. Л. Смульсон. – К. : Вид'во НПУ ім. М. П. Дра'
гоманова, 2009. – Т. 8, вип.6. – С. 121–128.
Коміссарова О. Ю. Психологічна підтримка студентів за
допомогою телекомунікаційних технологій / О. Ю. Ко'
міссарова, М. Л. Смульсон // Теорія та методика електронного
навчання : [збірник наукових праць]. – Кривий Ріг : Ви'
давничий відділ НМетАУ, 2010. – С. 117–126.
Костюк Г. С. Навчально'виховний процес і психічний розвиток
особистості / Г. С. Костюк; за ред. Л. М. Проколієнко;
упорядники В. В. Андрієвська, Г. О. Балл, О. Т. Губко,
О. В. Проскура. – К. : Радянська школа, 1989. – 608 с.
Кудрявцев Т. В. Вопросы психологии и дидактики проблемного
обучения / Т. В. Кудрявцев // О проблемном обучении. – М. :
Наука, 1993. – Вып. 1. – С.3–20.
Леонтьев А. Н. Избранные психологические произведения : в
т. / А. Н. Леонтьев. – М. : Педагогика, 1983. – Т. 1. – 391 с.
Лернер И. Я. Проблемное обучение / Лернер И. Я. – М. : Изд'
во МГУ, 1974. – 112 с.
Матюшкин А. М. Проблемные ситуации в мышлении и
обучении / Матюшкин А. М. – М. : Педагогика, 1972. – 168 с.
Машбиць Ю. І. Актуальні психолого'педагогічні проблеми
дистанційного навчання / Ю. І. Машбиць, М. Л. Смульсон //
Актуальні проблеми психології : Психологічна теорія і
технологія навчання; за ред. С. Д. Максименка, М. Л. Сму'
льсон. – К. : Міленіум, 2005. – Т. 8, вип.1. – С. 6–23.
Носенко Е. Л. Формування когнітивних структур особистості
засобами інформаційних технологій / Е. Л. Носенко, М. А. Са'
люк. – Дніпропетровськ : Вид'во ДНУ, 2007. – 138 с.
Рубинштейн С. Л. О мышлении и путях его исследования /
Рубинштейн С. Л. – М. : Изд'во АН СССР, 1958. – 146 с.
Смульсон М. Л. Інтелектуальний саморозвиток у віртуальному
освітньому середовищі: зміна парадигми / М. Л. Смульсон //
Актуальні проблеми психології : Психологічна теорія і
технологія навчання; за ред. С. Д. Максименка, М. Л. Сму'
льсон. – К. : Вид'во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2009. – Т. 8,
вип. 6. – С. 250–259.
Чернобровкін В. М. Психологічні аспекти прийняття рішень у
проблемних ситуаціях педагогічної діяльності як мисленнєвого
процесу / В. М. Чернобровкін // Стратегії творчої діяльності:
школа В. О. Моляко; за ред. В. О. Моляко. – К. : Освіта
України, 2008. – С. 160–202.
Чумак В. В. Використання демонстраційного програмного
забезпечення в процесі викладання у ВНЗ / В. В. Чумак //
Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія №12.
Психологічні науки : [збірник наукових праць]. – К. : НПУ
імені М. П. Драгоманова, 2007. – № 17 (41). – Част. ІІ. – С. 141–
Чумак В. В. Розв’язування психологічних задач (з дисципліни
“Вікова психологія”) студентами ВНЗ на комп’ютері / В. В. Чу'
мак // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія
№12. Психологічні науки : [збірник наукових праць]. – К. :
НПУ імені М. П. Драгоманова, 2010. – № 30 (54). – С. 211–
Юдіна Н. О. Діагностика особливостей мотивації навчання
студентів / Н. О. Юдіна // Науковий часопис НПУ імені
М. П. Драгоманова. Серія №12. Психологічні науки : [збірник
наукових праць]. – К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2007. –
№ 17 (41). – Част. ІІ. – С. 252–257.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.