Формування у студентів мотивів учіння при впровадженні дистанційних технологій у навчальний процес ВНЗ

Автор(и)

  • В.В. Чумак

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-17.%25p

Ключові слова:

мотиваційна сфера, дистанційні технології, проблемне навчання, самоорганізація навчальної діяльності студентів.

Анотація

У роботі розглядається вплив проблемних ситуацій на формування
позитивної мотивації у студентів, зміст поняття “дистанційне навчання”,
показані позитивні і негативні сторони дистанційного навчання. В роботі
пропонується така модель навчання, яка об’єднує елементи дистанційного
та традиційного навчання. У роботі доведено, що впровадження
дистанційних технологій у навчальний процес вищого навчального
закладу дозволяє істотно підвищити ефективність традиційної лекції,
практичного заняття, створює умови для ефективної організації
самостійної роботи студентів.

Посилання

Білоус О. А. Впровадження дистанційних технологій в

навчальний процес / О. А. Білоус, Т. В. Завальна, Н. М. За'

харченко // Теорія та методика електронного навчання :

[збірник наукових праць]. – Кривий Ріг : Видавничий відділ

НМетАУ, 2010. – С. 10–12.

Божович Л. И. Проблемы формирования личности / Л. И. Бо'

жович; под ред. Д. И. Фельдштейна. – М., Воронеж, 2001. –

с.

Дистанційне навчання [Електронний ресурс] / Хмельницький

національний університет. Факультет дистанційного на'

вчання. – Режим доступу : http://dn.tup.km.ua/dn/page.

aspx?r=r32&lng=1

Жалдак М. І. Про проблеми навчання інформатики в середніх

та вищих навчальних закладах / М. І. Жалдак // Актуальні

проблеми психології : Психологічна теорія і технологія

навчання; за ред. С. Д. Максименка, М. Л. Смульсон. – К. :

Міленіум, 2005. – Т.8, вип. 1. – С. 39–53.

Ильин Е. П. Мотивация и мотивы / Е. П. Ильин. – СПб : Питер,

– 98 с.

Колісник Л. О. Психологічний аспект розвитку дистанційного

навчання / Л. О. Колісник // Актуальні проблеми психології :

Психологічна теорія і технологія навчання; за ред. С. Д. Мак'

сименка, М. Л. Смульсон. – К. : Вид'во НПУ ім. М. П. Дра'

гоманова, 2009. – Т. 8, вип.6. – С. 121–128.

Коміссарова О. Ю. Психологічна підтримка студентів за

допомогою телекомунікаційних технологій / О. Ю. Ко'

міссарова, М. Л. Смульсон // Теорія та методика електронного

навчання : [збірник наукових праць]. – Кривий Ріг : Ви'

давничий відділ НМетАУ, 2010. – С. 117–126.

Костюк Г. С. Навчально'виховний процес і психічний розвиток

особистості / Г. С. Костюк; за ред. Л. М. Проколієнко;

упорядники В. В. Андрієвська, Г. О. Балл, О. Т. Губко,

О. В. Проскура. – К. : Радянська школа, 1989. – 608 с.

Кудрявцев Т. В. Вопросы психологии и дидактики проблемного

обучения / Т. В. Кудрявцев // О проблемном обучении. – М. :

Наука, 1993. – Вып. 1. – С.3–20.

Леонтьев А. Н. Избранные психологические произведения : в

т. / А. Н. Леонтьев. – М. : Педагогика, 1983. – Т. 1. – 391 с.

Лернер И. Я. Проблемное обучение / Лернер И. Я. – М. : Изд'

во МГУ, 1974. – 112 с.

Матюшкин А. М. Проблемные ситуации в мышлении и

обучении / Матюшкин А. М. – М. : Педагогика, 1972. – 168 с.

Машбиць Ю. І. Актуальні психолого'педагогічні проблеми

дистанційного навчання / Ю. І. Машбиць, М. Л. Смульсон //

Актуальні проблеми психології : Психологічна теорія і

технологія навчання; за ред. С. Д. Максименка, М. Л. Сму'

льсон. – К. : Міленіум, 2005. – Т. 8, вип.1. – С. 6–23.

Носенко Е. Л. Формування когнітивних структур особистості

засобами інформаційних технологій / Е. Л. Носенко, М. А. Са'

люк. – Дніпропетровськ : Вид'во ДНУ, 2007. – 138 с.

Рубинштейн С. Л. О мышлении и путях его исследования /

Рубинштейн С. Л. – М. : Изд'во АН СССР, 1958. – 146 с.

Смульсон М. Л. Інтелектуальний саморозвиток у віртуальному

освітньому середовищі: зміна парадигми / М. Л. Смульсон //

Актуальні проблеми психології : Психологічна теорія і

технологія навчання; за ред. С. Д. Максименка, М. Л. Сму'

льсон. – К. : Вид'во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2009. – Т. 8,

вип. 6. – С. 250–259.

Чернобровкін В. М. Психологічні аспекти прийняття рішень у

проблемних ситуаціях педагогічної діяльності як мисленнєвого

процесу / В. М. Чернобровкін // Стратегії творчої діяльності:

школа В. О. Моляко; за ред. В. О. Моляко. – К. : Освіта

України, 2008. – С. 160–202.

Чумак В. В. Використання демонстраційного програмного

забезпечення в процесі викладання у ВНЗ / В. В. Чумак //

Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія №12.

Психологічні науки : [збірник наукових праць]. – К. : НПУ

імені М. П. Драгоманова, 2007. – № 17 (41). – Част. ІІ. – С. 141–

Чумак В. В. Розв’язування психологічних задач (з дисципліни

“Вікова психологія”) студентами ВНЗ на комп’ютері / В. В. Чу'

мак // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія

№12. Психологічні науки : [збірник наукових праць]. – К. :

НПУ імені М. П. Драгоманова, 2010. – № 30 (54). – С. 211–

Юдіна Н. О. Діагностика особливостей мотивації навчання

студентів / Н. О. Юдіна // Науковий часопис НПУ імені

М. П. Драгоманова. Серія №12. Психологічні науки : [збірник

наукових праць]. – К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2007. –

№ 17 (41). – Част. ІІ. – С. 252–257.

##submission.downloads##

Як цитувати

Чумак, В. (2019). Формування у студентів мотивів учіння при впровадженні дистанційних технологій у навчальний процес ВНЗ. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (17). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-17.%p