Психологічні та гендерні особливості структурування сфери знань старшокласників як аспект проблеми забезпечення креативності взаємодій вчителів з учнями

Автор(и)

  • І.В. Воронюк

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-16.%25p

Ключові слова:

латентні конструкти, факторно_аналітичне дослідження, гендерні особливості, креативна взаємодія вчителів і учнів, освітній процес, старшокласники.

Анотація

У статті представлено результати факторноаналітичного дослі
дження психологічних і гендерних особливостей латентних конструктів
старшокласників у сфері знань. Відзначено існування протиріччя між
теоретично орієнтованим структуруванням сфери знань в особистості
вчителів і структуруванням знань в особистості старшокласників,
прагматично орієнтованих на свободу, забезпеченість і самореалізацію.
Запропоновано модифікувати педагогічну технологію освітнього процесу
для врахування психічної реальності особистості учнів – системи дійсно
функціонуючих латентних особистісних конструктів у сфері знань
старшокласників, як основи для посилення креативності взаємодії
вчителів і учнів з акцентом на фактично існуючі потреби і способи
сприйняття учнями знань різних областей.

Посилання

Битинас В.П. Многомерный анализ в педагогике и педагоги

ческой психологии / В.П.Битинас. – Вильнюс, 1971. – 347 с.

Браверман Э.М. Структурные методы обработки эмпирических

данных / Э.М.Браверман, М.Б.Мучник. – М., 1983. – 464 с.

Вікова та педагогічна психологія: Навч. посіб. /О.В.Скрип

ченко, Л.В.Долинська, З.В.Огороднійчук та ін. – 2е вид. – К.:

Каравела, 2008. – 400 с.

Ильин Е.П. Дифференциальная психология мужчины и

женщины / Е.П.Ильин. – СПб.: Питер, 2006. – 544 с.

Келли Дж. Теории личности: психология личных конструк

тов / Дж.Келли. – СПб: Речь, 2000. – 249 с.

Леонтьев А.Н. Избранные психологические произведения: В

т. /А.Н.Леонтьев. – М., 1983.

Машбиц Е.И. Психологические основы управления учебной

деятельностью / Е.И.Машбиц. – К., 1987.

Мельников В.М. Введение в экспериментальную психологию

личности / В.М.Мельников, Л.Т.Ямпольский. – М., 1985. –

с.

Окунь Я. Факторный анализ /Я.Окунь; пер. с польск.

Г.З.Давидовича. Науч. ред. и авт. предисл. В.М.Жуковская. –

М.: Статистика, 1974. – 200 с.

Скрипченко О.В. Спецсемінар з проблеми “Ставлення учнів до

навчання” /О.В.Скрипченко//Методичні рекомендації. – К.:

КДПІ, 1989.

Харман Г. Современный факторный анализ / Г.Харман. – М.,

– 485 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Воронюк, І. (2019). Психологічні та гендерні особливості структурування сфери знань старшокласників як аспект проблеми забезпечення креативності взаємодій вчителів з учнями. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (16). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-16.%p