Психологічні та гендерні особливості структурування сфери знань старшокласників як аспект проблеми забезпечення креативності взаємодій вчителів з учнями
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-16.%25pКлючові слова:
латентні конструкти, факторно_аналітичне дослідження, гендерні особливості, креативна взаємодія вчителів і учнів, освітній процес, старшокласники.Анотація
У статті представлено результати факторноаналітичного дослі
дження психологічних і гендерних особливостей латентних конструктів
старшокласників у сфері знань. Відзначено існування протиріччя між
теоретично орієнтованим структуруванням сфери знань в особистості
вчителів і структуруванням знань в особистості старшокласників,
прагматично орієнтованих на свободу, забезпеченість і самореалізацію.
Запропоновано модифікувати педагогічну технологію освітнього процесу
для врахування психічної реальності особистості учнів – системи дійсно
функціонуючих латентних особистісних конструктів у сфері знань
старшокласників, як основи для посилення креативності взаємодії
вчителів і учнів з акцентом на фактично існуючі потреби і способи
сприйняття учнями знань різних областей.
Посилання
Битинас В.П. Многомерный анализ в педагогике и педагоги
ческой психологии / В.П.Битинас. – Вильнюс, 1971. – 347 с.
Браверман Э.М. Структурные методы обработки эмпирических
данных / Э.М.Браверман, М.Б.Мучник. – М., 1983. – 464 с.
Вікова та педагогічна психологія: Навч. посіб. /О.В.Скрип
ченко, Л.В.Долинська, З.В.Огороднійчук та ін. – 2е вид. – К.:
Каравела, 2008. – 400 с.
Ильин Е.П. Дифференциальная психология мужчины и
женщины / Е.П.Ильин. – СПб.: Питер, 2006. – 544 с.
Келли Дж. Теории личности: психология личных конструк
тов / Дж.Келли. – СПб: Речь, 2000. – 249 с.
Леонтьев А.Н. Избранные психологические произведения: В
т. /А.Н.Леонтьев. – М., 1983.
Машбиц Е.И. Психологические основы управления учебной
деятельностью / Е.И.Машбиц. – К., 1987.
Мельников В.М. Введение в экспериментальную психологию
личности / В.М.Мельников, Л.Т.Ямпольский. – М., 1985. –
с.
Окунь Я. Факторный анализ /Я.Окунь; пер. с польск.
Г.З.Давидовича. Науч. ред. и авт. предисл. В.М.Жуковская. –
М.: Статистика, 1974. – 200 с.
Скрипченко О.В. Спецсемінар з проблеми “Ставлення учнів до
навчання” /О.В.Скрипченко//Методичні рекомендації. – К.:
КДПІ, 1989.
Харман Г. Современный факторный анализ / Г.Харман. – М.,
– 485 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.