Гендерний підхід до формування “Я–концепції” у молодших школярів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-15.%25pКлючові слова:
гендерний підхід, програма, формування, компоненти “Я_концепції”, хлопчики, дівчатка, молодші школярі.Анотація
У статті представлено теоретичне обґрунтування програми з
формування “Яконцепції” у хлопчиків і дівчаток молодшого шкільного
віку. Зокрема описано психологічні умови формування когнітивного,
емоційнооцінкового та поведінкового компонентів “Яконцепції” в
молодших школярів. Розкрито зміст експериментальної програми, який
складають: лекції й бесіди для вчителів початкових класів і батьків;
система розвивальних й психокорекційних вправ і засобів, що спрямовані
на формування когнітивного, емоційнооцінкового та поведінкового
компонентів “Яконцепції” дітей. Презентовано особливості використання
гендерного підходу до організації формувального експерименту.
Посилання
Бернс Р. Развитие “Яконцепции” и воспитание / Р. Бернс [пер.
с англ.]. – М.: Прогресс, 1986. – 420 с.
Бех І.Д. Виховання особистості / І.Д. Бех. — К.: Либідь,
– Кн. 2: Особистісно орієнтований підхід: науково
практичні засади. – 344 с.
Боришевский М.И. Развитие саморегуляции поведения
школьников: дис. ...дра психол. наук в форме научн. докл.:
00.07 / М.И. Боришевский. — К., 1992. – 77 с.
Коробко С.Л. Робота психолога з молодшими школярами:
[методичний посібник] / С.Л. Коробко, О.І. Коробко. – 2ге
видання. – К.: Літера ЛТД, 2008. – 416 с.
Кулагина И.Ю. Возрастная психология (Развитие ребенка от
рождения до 17 лет) / И.Ю. Кулагина. – 4е изд. – М.: Издво
УРАО, 1998. – 176 с.
Маркова А.К. Формирование мотивации учения: [кн. для
учителя] / А.К. Маркова, Г.А. Матис, А.Б. Орлов. – М.:
Просвещение, 1990. – 192 с. – (Психол. наука – школе).
Овчарова Р.В. Технологии практического психолога обра
зования: [учебное пособие для студентов вузов и практических
работников] / Р.В. Овчарова. – М.: ТЦ Сфера при участии
“ЮрайтМ”, 2001. – 448 с.
Пеньковська Н.М. Психологічні умови розвитку рефлексії у
молодших школярів: автореф. дис. .. канд. психол. наук: спец.
00.07 “Педагогічна та вікова психологія” / Н.М. Пень
ковська. – К., 2003. – 20 с.: рис.
Развитие личности ребенка от семи до одиннадцати. —
Екатеринбург: УФактория, 2006. – 640 с. – (Серия “Пси
хология детства”).
Ставицька С.О. Психологопедагогічні умови подолання
особистісної тривожності у дітей молодшого шкільного віку:
дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.О. Ставицька. – К.,
– 242 с.
Чеснокова И.И. Проблемы самосознания в психологии /
И.И. Чеснокова. – М.: Наука, 1977. – 144 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.