Гендерний підхід до формування “Я–концепції” у молодших школярів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-15.%25pKeywords:
гендерний підхід, програма, формування, компоненти “Я_концепції”, хлопчики, дівчатка, молодші школярі.Abstract
У статті представлено теоретичне обґрунтування програми з
формування “Яконцепції” у хлопчиків і дівчаток молодшого шкільного
віку. Зокрема описано психологічні умови формування когнітивного,
емоційнооцінкового та поведінкового компонентів “Яконцепції” в
молодших школярів. Розкрито зміст експериментальної програми, який
складають: лекції й бесіди для вчителів початкових класів і батьків;
система розвивальних й психокорекційних вправ і засобів, що спрямовані
на формування когнітивного, емоційнооцінкового та поведінкового
компонентів “Яконцепції” дітей. Презентовано особливості використання
гендерного підходу до організації формувального експерименту.
References
Бернс Р. Развитие “Яконцепции” и воспитание / Р. Бернс [пер.
с англ.]. – М.: Прогресс, 1986. – 420 с.
Бех І.Д. Виховання особистості / І.Д. Бех. — К.: Либідь,
– Кн. 2: Особистісно орієнтований підхід: науково
практичні засади. – 344 с.
Боришевский М.И. Развитие саморегуляции поведения
школьников: дис. ...дра психол. наук в форме научн. докл.:
00.07 / М.И. Боришевский. — К., 1992. – 77 с.
Коробко С.Л. Робота психолога з молодшими школярами:
[методичний посібник] / С.Л. Коробко, О.І. Коробко. – 2ге
видання. – К.: Літера ЛТД, 2008. – 416 с.
Кулагина И.Ю. Возрастная психология (Развитие ребенка от
рождения до 17 лет) / И.Ю. Кулагина. – 4е изд. – М.: Издво
УРАО, 1998. – 176 с.
Маркова А.К. Формирование мотивации учения: [кн. для
учителя] / А.К. Маркова, Г.А. Матис, А.Б. Орлов. – М.:
Просвещение, 1990. – 192 с. – (Психол. наука – школе).
Овчарова Р.В. Технологии практического психолога обра
зования: [учебное пособие для студентов вузов и практических
работников] / Р.В. Овчарова. – М.: ТЦ Сфера при участии
“ЮрайтМ”, 2001. – 448 с.
Пеньковська Н.М. Психологічні умови розвитку рефлексії у
молодших школярів: автореф. дис. .. канд. психол. наук: спец.
00.07 “Педагогічна та вікова психологія” / Н.М. Пень
ковська. – К., 2003. – 20 с.: рис.
Развитие личности ребенка от семи до одиннадцати. —
Екатеринбург: УФактория, 2006. – 640 с. – (Серия “Пси
хология детства”).
Ставицька С.О. Психологопедагогічні умови подолання
особистісної тривожності у дітей молодшого шкільного віку:
дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.О. Ставицька. – К.,
– 242 с.
Чеснокова И.И. Проблемы самосознания в психологии /
И.И. Чеснокова. – М.: Наука, 1977. – 144 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.