Роль смислових конструктів та смислової диспозиції в читацькій діяльності старшокласників

Автор(и)

  • Н.О. Михальчук

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-13.%25p

Ключові слова:

смисловий конструкт, смислова диспозиція, компоненти читацької діяльності старшокласників, когнітивний компонент, комунікативний компонент, суб’єктно-орієнтований компонент, види діалогізму, субординативний діалогізм, коорди- нативний діалогізм, особистісно-рефлексивний діалогізм.

Анотація

У статті обґрунтовано сутність та окреслено роль смислових
конструктів та смислової диспозиції в читацькій діяльності старшо-
класників. Проаналізовано процес конструювання образу світу. Виділено
три основні компоненти діяльності старшокласників з читання
літературних творів на уроках зарубіжної літератури в середній школі:
когнітивний компонент, комунікативний компонент, суб’єктно-
орієнтований компонент. Сформульовано такі види діалогізму,
урахування яких вчителем зарубіжної літератури сприятиме більш
ефективній організації діалогічної взаємодії суб’єктів навчальної
діяльності та глибокому розумінню старшокласниками літературних
творів: субординативний діалогізм, координативний діалогізм,
особистісно-рефлексивний діалогізм.

Посилання

Артемьева Е.Ю. Основы психологии субъективной семантики /

Е.Ю. Артемьева / Под ред. И.Б. Ханиной. – М., 1999. – 127 с.

Балл Г.О. Орієнтири сучасного гуманізму (в суспільній,

освітній, психологічній сферах) / Георгій Олексійович Балл. –

К. – Рівне : Видавець Олег Зень, 2007. – 172 с.

Краснорядцева О.М. Педагогическое мышление как проявление

профессиональной компетентности / О.М. Краснорядцева. –

Барнаул, 2000. – 70 с.

Леонтьев А.Н. Избранные психологические произведения : в

-х томах / Алексей Николаевич Леонтьев / [под ред. В.В. Да-

выдова и др.]. –М. : Педагогика, 1983. – Т. I. – 391 с. – (Тр. д.

чл. и чл.-кор. АПН СССР).

Леонтьев Д.А. Субъективная семантика и смыслообразование /

Дмитрий Алексеевич Леонтьев // Серия 14 : Психология :

вестн. Моск. ун-та. – М. : Изд-во МГУ, 1990. – № 3. – С. 33–

Нарышкин А.В. Строение образа мира человека и соотношение

понятий “знак” – “символ” и “значение” – “смысл” / А.В.

Нарышкин // Вопросы психологии. – 2004. – №1. – С. 88–99.

Петренко В.Ф. Психосемантика сознания / В.Ф. Петренко. –

М., 1988. – 207 с.

Смирнов С.Д. Мир образов и образ мира / С.Д. Смирнов // Вестн.

МГУ. Сер. 14. Психология. – 1981. – №2. – С. 15–29.

Чала Ю.М. Модель особистісного досвіду психолога / Ю.М. Ча-

ла // Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С. Ко-

стюка НАПН України / за ред. С.Д. Максименка. – К., 2010. –

Т. 12, вип. 6. – С. 394–403.

##submission.downloads##

Як цитувати

Михальчук, Н. (2019). Роль смислових конструктів та смислової диспозиції в читацькій діяльності старшокласників. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (13). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-13.%p