Роль смислових конструктів та смислової диспозиції в читацькій діяльності старшокласників
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-13.%25pКлючові слова:
смисловий конструкт, смислова диспозиція, компоненти читацької діяльності старшокласників, когнітивний компонент, комунікативний компонент, суб’єктно-орієнтований компонент, види діалогізму, субординативний діалогізм, коорди- нативний діалогізм, особистісно-рефлексивний діалогізм.Анотація
У статті обґрунтовано сутність та окреслено роль смислових
конструктів та смислової диспозиції в читацькій діяльності старшо-
класників. Проаналізовано процес конструювання образу світу. Виділено
три основні компоненти діяльності старшокласників з читання
літературних творів на уроках зарубіжної літератури в середній школі:
когнітивний компонент, комунікативний компонент, суб’єктно-
орієнтований компонент. Сформульовано такі види діалогізму,
урахування яких вчителем зарубіжної літератури сприятиме більш
ефективній організації діалогічної взаємодії суб’єктів навчальної
діяльності та глибокому розумінню старшокласниками літературних
творів: субординативний діалогізм, координативний діалогізм,
особистісно-рефлексивний діалогізм.
Посилання
Артемьева Е.Ю. Основы психологии субъективной семантики /
Е.Ю. Артемьева / Под ред. И.Б. Ханиной. – М., 1999. – 127 с.
Балл Г.О. Орієнтири сучасного гуманізму (в суспільній,
освітній, психологічній сферах) / Георгій Олексійович Балл. –
К. – Рівне : Видавець Олег Зень, 2007. – 172 с.
Краснорядцева О.М. Педагогическое мышление как проявление
профессиональной компетентности / О.М. Краснорядцева. –
Барнаул, 2000. – 70 с.
Леонтьев А.Н. Избранные психологические произведения : в
-х томах / Алексей Николаевич Леонтьев / [под ред. В.В. Да-
выдова и др.]. –М. : Педагогика, 1983. – Т. I. – 391 с. – (Тр. д.
чл. и чл.-кор. АПН СССР).
Леонтьев Д.А. Субъективная семантика и смыслообразование /
Дмитрий Алексеевич Леонтьев // Серия 14 : Психология :
вестн. Моск. ун-та. – М. : Изд-во МГУ, 1990. – № 3. – С. 33–
Нарышкин А.В. Строение образа мира человека и соотношение
понятий “знак” – “символ” и “значение” – “смысл” / А.В.
Нарышкин // Вопросы психологии. – 2004. – №1. – С. 88–99.
Петренко В.Ф. Психосемантика сознания / В.Ф. Петренко. –
М., 1988. – 207 с.
Смирнов С.Д. Мир образов и образ мира / С.Д. Смирнов // Вестн.
МГУ. Сер. 14. Психология. – 1981. – №2. – С. 15–29.
Чала Ю.М. Модель особистісного досвіду психолога / Ю.М. Ча-
ла // Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С. Ко-
стюка НАПН України / за ред. С.Д. Максименка. – К., 2010. –
Т. 12, вип. 6. – С. 394–403.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.