Роль смислових конструктів та смислової диспозиції в читацькій діяльності старшокласників
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-13.%25pKeywords:
смисловий конструкт, смислова диспозиція, компоненти читацької діяльності старшокласників, когнітивний компонент, комунікативний компонент, суб’єктно-орієнтований компонент, види діалогізму, субординативний діалогізм, коорди- нативний діалогізм, особистісно-рефлексивний діалогізм.Abstract
У статті обґрунтовано сутність та окреслено роль смислових
конструктів та смислової диспозиції в читацькій діяльності старшо-
класників. Проаналізовано процес конструювання образу світу. Виділено
три основні компоненти діяльності старшокласників з читання
літературних творів на уроках зарубіжної літератури в середній школі:
когнітивний компонент, комунікативний компонент, суб’єктно-
орієнтований компонент. Сформульовано такі види діалогізму,
урахування яких вчителем зарубіжної літератури сприятиме більш
ефективній організації діалогічної взаємодії суб’єктів навчальної
діяльності та глибокому розумінню старшокласниками літературних
творів: субординативний діалогізм, координативний діалогізм,
особистісно-рефлексивний діалогізм.
References
Артемьева Е.Ю. Основы психологии субъективной семантики /
Е.Ю. Артемьева / Под ред. И.Б. Ханиной. – М., 1999. – 127 с.
Балл Г.О. Орієнтири сучасного гуманізму (в суспільній,
освітній, психологічній сферах) / Георгій Олексійович Балл. –
К. – Рівне : Видавець Олег Зень, 2007. – 172 с.
Краснорядцева О.М. Педагогическое мышление как проявление
профессиональной компетентности / О.М. Краснорядцева. –
Барнаул, 2000. – 70 с.
Леонтьев А.Н. Избранные психологические произведения : в
-х томах / Алексей Николаевич Леонтьев / [под ред. В.В. Да-
выдова и др.]. –М. : Педагогика, 1983. – Т. I. – 391 с. – (Тр. д.
чл. и чл.-кор. АПН СССР).
Леонтьев Д.А. Субъективная семантика и смыслообразование /
Дмитрий Алексеевич Леонтьев // Серия 14 : Психология :
вестн. Моск. ун-та. – М. : Изд-во МГУ, 1990. – № 3. – С. 33–
Нарышкин А.В. Строение образа мира человека и соотношение
понятий “знак” – “символ” и “значение” – “смысл” / А.В.
Нарышкин // Вопросы психологии. – 2004. – №1. – С. 88–99.
Петренко В.Ф. Психосемантика сознания / В.Ф. Петренко. –
М., 1988. – 207 с.
Смирнов С.Д. Мир образов и образ мира / С.Д. Смирнов // Вестн.
МГУ. Сер. 14. Психология. – 1981. – №2. – С. 15–29.
Чала Ю.М. Модель особистісного досвіду психолога / Ю.М. Ча-
ла // Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С. Ко-
стюка НАПН України / за ред. С.Д. Максименка. – К., 2010. –
Т. 12, вип. 6. – С. 394–403.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.