Соціально–психологічні чинники виникнення конфліктів у системі “вчитель – учні” початкової школи
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-13.%25pКлючові слова:
конфлікт, педагогічний конфлікт, конфліктна ситуація, навчальна діяльність, інтерсуб’єктна взаємодіяАнотація
У статті досліджено соціальнопсихологічні чинники виникнення
конфліктів у системі “вчитель – учні” початкової школи. Здійснено аналіз
проблеми конфліктів, зокрема визначено основні концептуальні підходи
до загальнотеоретичних аспектів феноменів “конфлікт” та “педагогічний
конфлікт”. Виявлено системний характер впливу конфліктів у початковій
школі, що проявляється як сукупність емоційноособистісних,
ситуативних та вікових чинників. Теоретично обґрунтовано й експе
риментально доведено, що сутнісним підґрунтям виникнення конфліктів
у системі “вчитель – учні” початкової школи слід вважати природу
конфліктної ситуації, яка є водночас і педагогічною, і соціальною
ситуацією розвитку.
Посилання
Вікова психологія / за ред. Г.С.Костюка. – К. : Рад. школа,
– 272 с.
Гришина Н.В. Психологическая работа с конфликтами: три
вида диалога / Н.В. Гришина // Психологические проблемы
самореализации личности; под ред. Л.А. Головей, Л.А. Ко
ростылевой. – СПб., 1999. – Вып.3. – С. 34–37.
Давыдов В.В. Младший школьник как субъект учебной
деятельности / В.В. Давыдов, В.И. Слободчиков, Г.А. Цукер
ман // Вопросы психологии. – М. – 1992. – №34. – С. 14–19.
Дмитриев А.В. Конфликтология / А.В. Дмитриев. – М. : АСТ,
– 376 с.
Психология конфликта / под ред. Н.В. Гришиной. – СПб. :
Питер, 2001. – 448 с.
Рыбакова М.М. Особенности педагогических конфликтов /
М.М. Рыбакова // Хрестоматия по социальной психологии. –
М. : Международная пед. академия, 1994. – 548 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.