Соціально–психологічні чинники виникнення конфліктів у системі “вчитель – учні” початкової школи

Автор(и)

  • І.І. Садова

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-13.%25p

Ключові слова:

конфлікт, педагогічний конфлікт, конфліктна ситуація, навчальна діяльність, інтерсуб’єктна взаємодія

Анотація

У статті досліджено соціальнопсихологічні чинники виникнення
конфліктів у системі “вчитель – учні” початкової школи. Здійснено аналіз
проблеми конфліктів, зокрема визначено основні концептуальні підходи
до загальнотеоретичних аспектів феноменів “конфлікт” та “педагогічний
конфлікт”. Виявлено системний характер впливу конфліктів у початковій
школі, що проявляється як сукупність емоційноособистісних,
ситуативних та вікових чинників. Теоретично обґрунтовано й експе
риментально доведено, що сутнісним підґрунтям виникнення конфліктів
у системі “вчитель – учні” початкової школи слід вважати природу
конфліктної ситуації, яка є водночас і педагогічною, і соціальною
ситуацією розвитку.

Посилання

Вікова психологія / за ред. Г.С.Костюка. – К. : Рад. школа,

– 272 с.

Гришина Н.В. Психологическая работа с конфликтами: три

вида диалога / Н.В. Гришина // Психологические проблемы

самореализации личности; под ред. Л.А. Головей, Л.А. Ко

ростылевой. – СПб., 1999. – Вып.3. – С. 34–37.

Давыдов В.В. Младший школьник как субъект учебной

деятельности / В.В. Давыдов, В.И. Слободчиков, Г.А. Цукер

ман // Вопросы психологии. – М. – 1992. – №34. – С. 14–19.

Дмитриев А.В. Конфликтология / А.В. Дмитриев. – М. : АСТ,

– 376 с.

Психология конфликта / под ред. Н.В. Гришиной. – СПб. :

Питер, 2001. – 448 с.

Рыбакова М.М. Особенности педагогических конфликтов /

М.М. Рыбакова // Хрестоматия по социальной психологии. –

М. : Международная пед. академия, 1994. – 548 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Садова, І. (2019). Соціально–психологічні чинники виникнення конфліктів у системі “вчитель – учні” початкової школи. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (13). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-13.%p