Аналіз особливостей сприймання і реагування на успіхи й невдачі молодшими школярами з різним рівнем навчальних досягнень у контексті розвитку самосвідомості
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-13.%25pКлючові слова:
самосвідомість, суб’єкт, ситуація успіху – неуспіху, рівень домагань, рівень навчальних досягнень.Анотація
У статті аналізуються результати дослідження особливостей
поведінки молодших школярів з різними рівнями навчальних досягнень
у ситуації вибору задач різного рівня складності, а також їх реакції на
успіх – неуспіх. Описано певні особливості загальної тенденції підвищення
домагань після успіху і зниження після невдачі у групах учнів з різними
навчальними досягненнями. Виявлено особливості динаміки самооцінки,
рівня домагань та мотивації досягнення успіху – уникнення невдачі у
різновстигаючих учнів 1 – 3 класів залежно від успішності чи
неуспішності виконання ними завдань різного рівня складності.
Посилання
Боришевський М.Й. Самосвідомість як фактор психічного
розвитку особистості / М.Й.Боришевський // Психологія і
суспільство. – 2009. – № 4. – С. 119 – 126.
Боришевський М.Й. Духовність в особистісних вимірах /
М.Й.Боришевський // Проблеми загальної та педагогічної
психології: Зб. наук. праць Інституту психології ім. Г.С. Ко-
стюка АПН України / за ред. С.Д. Максименка. – Т. Х. –
Част. 4. – К., 2008. – С. 61 – 69.
Венгер А.Л., Цукерман Г.А. Психологическое обследование
младших школьников / А.Л.Венгер, Г.А.Цукерман. – М.: Изд-
во ВЛАДОС-ПРЕСС, 2001. – 160 с.
Занюк С.С. Психологія мотивації та емоцій / С.С.Занюк. –
Луцьк: Редакційно-видавничий відділ Волинського державного
університету ім. Лесі Українки, 1997. – 180 с.
Кремень В.Г. Особистість в освітній системі /В.Г.Кремень //
Теоретико-методологічні проблеми розвитку особистості в
системі неперервної освіти: Матер. методологічного семінару
АПН України 16 грудня 2004 року/ за ред. академіка С.Д.Мак-
сименка. – К., 2005. – С. 3-17.
Пометун О.І. Теорія та практика послідовної реалізації
компетентнісного підходу в досвіді зарубіжних країн / О.І.По-
метун // Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий
досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої
політики / за заг. ред. О.В. Овчарук. – К.: “К.І.С.”, 2004. –
С. 16-25 (112 с. ).
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.