Аналіз особливостей сприймання і реагування на успіхи й невдачі молодшими школярами з різним рівнем навчальних досягнень у контексті розвитку самосвідомості

Автор(и)

  • І.В. Яворська-Вєтрова

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-13.%25p

Ключові слова:

самосвідомість, суб’єкт, ситуація успіху – неуспіху, рівень домагань, рівень навчальних досягнень.

Анотація

У статті аналізуються результати дослідження особливостей
поведінки молодших школярів з різними рівнями навчальних досягнень
у ситуації вибору задач різного рівня складності, а також їх реакції на
успіх – неуспіх. Описано певні особливості загальної тенденції підвищення
домагань після успіху і зниження після невдачі у групах учнів з різними
навчальними досягненнями. Виявлено особливості динаміки самооцінки,
рівня домагань та мотивації досягнення успіху – уникнення невдачі у
різновстигаючих учнів 1 – 3 класів залежно від успішності чи
неуспішності виконання ними завдань різного рівня складності.

Посилання

Боришевський М.Й. Самосвідомість як фактор психічного

розвитку особистості / М.Й.Боришевський // Психологія і

суспільство. – 2009. – № 4. – С. 119 – 126.

Боришевський М.Й. Духовність в особистісних вимірах /

М.Й.Боришевський // Проблеми загальної та педагогічної

психології: Зб. наук. праць Інституту психології ім. Г.С. Ко-

стюка АПН України / за ред. С.Д. Максименка. – Т. Х. –

Част. 4. – К., 2008. – С. 61 – 69.

Венгер А.Л., Цукерман Г.А. Психологическое обследование

младших школьников / А.Л.Венгер, Г.А.Цукерман. – М.: Изд-

во ВЛАДОС-ПРЕСС, 2001. – 160 с.

Занюк С.С. Психологія мотивації та емоцій / С.С.Занюк. –

Луцьк: Редакційно-видавничий відділ Волинського державного

університету ім. Лесі Українки, 1997. – 180 с.

Кремень В.Г. Особистість в освітній системі /В.Г.Кремень //

Теоретико-методологічні проблеми розвитку особистості в

системі неперервної освіти: Матер. методологічного семінару

АПН України 16 грудня 2004 року/ за ред. академіка С.Д.Мак-

сименка. – К., 2005. – С. 3-17.

Пометун О.І. Теорія та практика послідовної реалізації

компетентнісного підходу в досвіді зарубіжних країн / О.І.По-

метун // Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий

досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої

політики / за заг. ред. О.В. Овчарук. – К.: “К.І.С.”, 2004. –

С. 16-25 (112 с. ).

##submission.downloads##

Як цитувати

Яворська-Вєтрова, І. (2019). Аналіз особливостей сприймання і реагування на успіхи й невдачі молодшими школярами з різним рівнем навчальних досягнень у контексті розвитку самосвідомості. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (13). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-13.%p