Аналіз особливостей сприймання і реагування на успіхи й невдачі молодшими школярами з різним рівнем навчальних досягнень у контексті розвитку самосвідомості
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-13.%25pKeywords:
самосвідомість, суб’єкт, ситуація успіху – неуспіху, рівень домагань, рівень навчальних досягнень.Abstract
У статті аналізуються результати дослідження особливостей
поведінки молодших школярів з різними рівнями навчальних досягнень
у ситуації вибору задач різного рівня складності, а також їх реакції на
успіх – неуспіх. Описано певні особливості загальної тенденції підвищення
домагань після успіху і зниження після невдачі у групах учнів з різними
навчальними досягненнями. Виявлено особливості динаміки самооцінки,
рівня домагань та мотивації досягнення успіху – уникнення невдачі у
різновстигаючих учнів 1 – 3 класів залежно від успішності чи
неуспішності виконання ними завдань різного рівня складності.
References
Боришевський М.Й. Самосвідомість як фактор психічного
розвитку особистості / М.Й.Боришевський // Психологія і
суспільство. – 2009. – № 4. – С. 119 – 126.
Боришевський М.Й. Духовність в особистісних вимірах /
М.Й.Боришевський // Проблеми загальної та педагогічної
психології: Зб. наук. праць Інституту психології ім. Г.С. Ко-
стюка АПН України / за ред. С.Д. Максименка. – Т. Х. –
Част. 4. – К., 2008. – С. 61 – 69.
Венгер А.Л., Цукерман Г.А. Психологическое обследование
младших школьников / А.Л.Венгер, Г.А.Цукерман. – М.: Изд-
во ВЛАДОС-ПРЕСС, 2001. – 160 с.
Занюк С.С. Психологія мотивації та емоцій / С.С.Занюк. –
Луцьк: Редакційно-видавничий відділ Волинського державного
університету ім. Лесі Українки, 1997. – 180 с.
Кремень В.Г. Особистість в освітній системі /В.Г.Кремень //
Теоретико-методологічні проблеми розвитку особистості в
системі неперервної освіти: Матер. методологічного семінару
АПН України 16 грудня 2004 року/ за ред. академіка С.Д.Мак-
сименка. – К., 2005. – С. 3-17.
Пометун О.І. Теорія та практика послідовної реалізації
компетентнісного підходу в досвіді зарубіжних країн / О.І.По-
метун // Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий
досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої
політики / за заг. ред. О.В. Овчарук. – К.: “К.І.С.”, 2004. –
С. 16-25 (112 с. ).
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.