Вивчення особистісно-поведінкового аспекту ціннісного ставлення старшокласників до психічного здоров’я
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-32.%25pKeywords:
ранній юнацький вік, емоційна нестійкість, поведінка, емоційна стійкість, настрій, емоції, психічне здоров’я.Abstract
У статті визначається особистісно-поведінковий аспект як один із показників психічного здоров’я старшокласників. Автором охарактеризовано особистісні риси старшокласників, які виявляються в їхніх емоційних переживаннях. Проаналізовано такі поняття: психічне здоров’я, емоційна стійкість, емоційна нестійкість, їх трактування вітчизняними та закордонними психологами. Описано результати емпіричного дослідження, які показали, що в учнів 10-х класів спостерігаються більша схильність до неконтрольованої агресії, агресивне ставлення до соціального оточення та виражене прагнення до домінування. Встановлено, що агресивна поведінка в десятикласників може бути викликана заниженою самооцінкою, неадекватними проявами поведінкових реакцій і неконтрольованими емоціями. Акцентується увага на тому, що саме у вказаної категорії учнів спостерігається більш висока невротичність, яка проявляється в емоційній нестабільності та супроводжується підвищеним рівнем тривожності та дратівливості. Наголошується, що нестійкість емоційного стану в учнів 10-х класів проявляється у частих коливаннях настрою, підвищеній збудливості, недостатній саморегуляції емоційних станів та неадекватних формах поведінки. Все це негативно впливає на ставлення до себе, до оточуючих та до самоврядування власної поведінки, а отже, і до ціннісного ставлення до свого психічного здоров’я. Встановлено, що проблема ціннісного ставлення до психічного здоров’я старшокласників буде вирішуватися за умови формування адекватної поведінки та позитивного ставлення до психічного здоров’я.References
Аминов Н.А. Психофизиологические и психологические
предпосылки педагогических способностей / Н.А. Аминов //
Вопросы психологии. – 1988. – № 5. – С. 71–77.
Большой толковый психологический словарь. – Т. 2. / Артур Ребер, [пер. с англ. Є. Ю. Чеботарева]. – Москва : Вече;
АСТ, 2000. – 562 с.
Дьяченко М.И. О подходах к изучению эмоциональной устойчивости / М.И. Дьяченко, В.А. Пономаренко // Вопросы
психологии. – 1990. – № 1. – С. 106–113.
Левитов Н.Д. О психических состояниях человека / Н.Д. Левитов. – М.: Просвещение, 1964. – 220 с.
Марищук В.Л. Эмоции в спортивном стрессе / В.Л. Марищук. – СПб. : КВИФК, 1995. – 324 с.
Психологические тесты. Самая полная энциклопедия / сост.
Н.А. Преображенская. – Екатеринбург : У-Фактория; М. :
Астрель, 2011. – 608 с. (карманная библиотека).
Психология. Словарь. – 2-е изд., испр. и доп. / Под общей
ред. А.В. Петровского, М.Г. Ярошевского. – М. : Политиздат, 1990. – 494 с.
Платонов К.К. Очерки психологии для лётчиков / К.К. Платонов, Л.М. Шварц. – М. : Воениздат МВС СССР, 1948. – 192 с.
Рейковский Я. Экспериментальная психология эмоций /
Я. Рейковский. – М. : Прогресс, 1979. – 392 с.
Розов В. І. Адаптптивні антистресові психотехнології: Навч.
посібн. / В. І. Розов. – К. : Кондор, 2009. – 278 с.
Сидоренко А.В. Методы математической обработки в психологии / А.В. Сидоренко. – СПб. : ООО «Речь», 2004. – 350 с.
Славина Л.С. Дети с аффективным поведением / Л.С. Славина. – М. : Просвещение, 1966. – 150 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.

