Вивчення особистісно-поведінкового аспекту ціннісного ставлення старшокласників до психічного здоров’я

Автор(и)

  • І.В. Сундукова

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-32.%25p

Ключові слова:

ранній юнацький вік, емоційна нестійкість, поведінка, емоційна стійкість, настрій, емоції, психічне здоров’я.

Анотація

У статті визначається особистісно-поведінковий аспект як один із показників психічного здоров’я старшокласників. Автором охарактеризовано особистісні риси старшокласників, які виявляються в їхніх емоційних переживаннях. Проаналізовано такі поняття: психічне здоров’я, емоційна стійкість, емоційна нестійкість, їх трактування вітчизняними та закордонними психологами. Описано результати емпіричного дослідження, які показали, що в учнів 10-х класів спостерігаються більша схильність до неконтрольованої агресії, агресивне ставлення до соціального оточення та виражене прагнення до домінування. Встановлено, що агресивна поведінка в десятикласників може бути викликана заниженою самооцінкою, неадекватними проявами поведінкових реакцій і неконтрольованими емоціями. Акцентується увага на тому, що саме у вказаної категорії учнів спостерігається більш висока невротичність, яка проявляється в емоційній нестабільності та супроводжується підвищеним рівнем тривожності та дратівливості. Наголошується, що нестійкість емоційного стану в учнів 10-х класів проявляється у частих коливаннях настрою, підвищеній збудливості, недостатній саморегуляції емоційних станів та неадекватних формах поведінки. Все це негативно впливає на ставлення до себе, до оточуючих та до самоврядування власної поведінки, а отже, і до ціннісного ставлення до свого психічного здоров’я. Встановлено, що проблема ціннісного ставлення до психічного здоров’я старшокласників буде вирішуватися за умови формування адекватної поведінки та позитивного ставлення до психічного здоров’я.

Посилання

Аминов Н.А. Психофизиологические и психологические

предпосылки педагогических способностей / Н.А. Аминов //

Вопросы психологии. – 1988. – № 5. – С. 71–77.

Большой толковый психологический словарь. – Т. 2. / Артур Ребер, [пер. с англ. Є. Ю. Чеботарева]. – Москва : Вече;

АСТ, 2000. – 562 с.

Дьяченко М.И. О подходах к изучению эмоциональной устойчивости / М.И. Дьяченко, В.А. Пономаренко // Вопросы

психологии. – 1990. – № 1. – С. 106–113.

Левитов Н.Д. О психических состояниях человека / Н.Д. Левитов. – М.: Просвещение, 1964. – 220 с.

Марищук В.Л. Эмоции в спортивном стрессе / В.Л. Марищук. – СПб. : КВИФК, 1995. – 324 с.

Психологические тесты. Самая полная энциклопедия / сост.

Н.А. Преображенская. – Екатеринбург : У-Фактория; М. :

Астрель, 2011. – 608 с. (карманная библиотека).

Психология. Словарь. – 2-е изд., испр. и доп. / Под общей

ред. А.В. Петровского, М.Г. Ярошевского. – М. : Политиздат, 1990. – 494 с.

Платонов К.К. Очерки психологии для лётчиков / К.К. Платонов, Л.М. Шварц. – М. : Воениздат МВС СССР, 1948. – 192 с.

Рейковский Я. Экспериментальная психология эмоций /

Я. Рейковский. – М. : Прогресс, 1979. – 392 с.

Розов В. І. Адаптптивні антистресові психотехнології: Навч.

посібн. / В. І. Розов. – К. : Кондор, 2009. – 278 с.

Сидоренко А.В. Методы математической обработки в психологии / А.В. Сидоренко. – СПб. : ООО «Речь», 2004. – 350 с.

Славина Л.С. Дети с аффективным поведением / Л.С. Славина. – М. : Просвещение, 1966. – 150 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-02-25

Як цитувати

Сундукова, І. (2016). Вивчення особистісно-поведінкового аспекту ціннісного ставлення старшокласників до психічного здоров’я. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (32). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-32.%p