Структура та алгоритм індивідуального консультування батьків у практиці психолого-педагогічного консультування
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-31.%25pKeywords:
консультативна практика, психічний розвиток, психологічне здоров’я, вік, психологія розвитку, життєва ситуація, поведінкові розлади, мотивація, профілактика розвитку.Abstract
У статті представлено науково-теоретичний аналіз психолого-педагогічного консультування як провідної форми надання психологічної допомоги при варіантах проблем, що відносяться до взаємин у площині між батьками і дітьми. Проаналізовано специфіку психолого-педагогічного консультування, окреслено основні етапи його здійснення та висвітлено завдання кожного з них. Визначено загальні завдання психолого-педагогічного консультування, що полягають у контролі за ходом психічно- го розвитку дитини на основі уявлень про нормативний зміст і вікову періодизацію цього процесу. Слідуючи традиціям культурно-історичної концепції Л.С. Виготського, в основу психолого-педагогічного консультування було покладено компонент соціальної ситуації розвитку, принцип системного аналізу всього комплексу особливостей дитячої історії, ієрархії діяльностей і психологічні новоутворення. Встановлено, що психологічна консультація спрямована на майбутнє і розглядається як зміна відношення батьків до себе, до дитини, до проблеми і засобів її розв’язання. Описано узагальнений алгоритм індивідуального консультування батьків, який ґрунтується на поняттях особистісно-терапевтичного підходу Карла Роджерса. Зроблено висновок, що психологічне консультування батьків в сучасному суспільстві стає звичайною культурною практикою і розглядає найважливіший аспект людських стосунків – це стосунки між батьками та дітьми, між дитиною та її оточенням.References
Богданович Н.Г. Психологическое обследование ребенка в
практике возрастно-психологического консультирования:
учебное пособие / Н.Г. Богданович. – Иркутск : Иркут. ун-т,
– 100 с.
Бурменская Г.В. Возрастно-психологическое консультирование. Проблемы психического развития детей / Г.В. Бурменская, О.А.Карабанова, А.Г.Лидерс. – М. : Изд-во МГУ,
– 136 с.
Кочюнас Р. Основы психологического консультирования /
пер. с литовского В. Матулявичене. – М. : Академ. проект,
– 240 с.
Психологическое консультирование родителей: учебное пособие / В.Б.Хозиев, М.В.Хозиева, С.В. Дзетовецкая. – М. :
Изд-во Моск. психолого-социального инс-та; Воронеж : Издво НПО «МОДЕК», 2008. – 504 с.
Хомич Г.О. Основи психологічного консультування: навчальний посібник / Г.О. Хоміч, Р.М.Ткач. – К. : МАУП,
– 152 с.
Хухлаєва О.В. Основы психологического консультирования
и психологической коррекции. – М. : Академия, 2001. –
с.
Хухлаева О.В. Школьная психологическая служба. Работа с
родителями / О.В. Хухлаева. – М. : Генезис, 2008. – 154 с.
Шипицына Л.М. Психолого-педагогическое консультирование и сопровождение развития ребенка: Пособие для
учителя-дефектолога / Л.М. Шипицына, Е.И. Казакова,
М.А. Жданова. – М. : Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2003. –
с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.