Профілактика невротизації особистості в ситуації досягнення
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-30.%25pKeywords:
мотивація досягнення, «синдром досягнення», ситуація досягнення, тривожність, невротичні властивості особистості, профілактика, формуючий вплив, діагностика.Abstract
У статті проаналізовано проблему тривожності особистості та її наслідків для високомотивованих учнів старших класів, що знаходяться у гомогенному колективі за рівнем здібностей. Досліджено основні чинники невротизації особистості в ситуації досягнення: тенденції мотивації досягнення, рівень тривожності, невротичні властивості особистості, ймовірність виникнення неврозу. Запропоновано авторський тренінг профілактики виникнення невротичних властивостей особистості в ситуації досягнення, спрямований на формування та розвиток стресостійкості, індивідуально орієнтованої мотивації досягнення. Наведено результати апробації тренінгу – результати діагностики тривожності, мотивації досягнення, ймовірності неврозу та невротичних властивостей особистості. Зроблено висновки, що даний тренінг допоміг навчити дітей оптимально реагувати на життєві ситуації, стрес, контролювати власні емоції, правильно їх виражати, будувати свою діяльність з метою досягнення успіху в будь-якій справі, ефективно розподіляти час та постійно розвивати себе. Після формуючого впливу збільшилася кількість учнів, яким притаманна тенденція досягнення успіху, середній та низький рівень тривожності, низька імовірність неврозу. Тому можна стверджувати, що цей тренінг є ефективним засобом профілактики та долання появи невротичних проявів і властивостей особистості та може використовуватися психологами загальноосвітніх закладів для формування в учнів індивідуально орієнтованої мотивації досягнення.References
Гордашников В.А. Образование и здоровье студентов медицинского колледжа / В.А. Гордашников, А.Я. Осин. – М. :
Изд-во «Академия Естествознания», 2009. – 228 с.
Гулько Г.О. Синдром досягнення у особистостей з неврозоподібними проявами / Ганна Олександрівна Гулько // Шевченківська весна: матеріали Міжнародної міждисциплінарної
науково-практичної конференції студентів, аспірантів та
молодих вчених. – К. : Логос, 2013. – Вип. XI, ч.2 – 544 с.
Зинченко В.П. Большой психологический словарь /
В.П. Зин ченко, Б.Г. Мещеряков. – М., 2003. – 672 с.
Кирейчева Е.В. Психологический тренинг развития
Я-концепции / Е. В. Кирейчева, А. В. Кирейчев. – Ялта,
– 80 с.
Кудріна Т.С. Психологія мотивації: теорія та експеримент :
навчальний посібник / Тетяна Семенівна Кудріна. – К.,
– 215 с.
Макклелланд Д. Мотивация человека / Дэвид Маклелланд. –
СПб. : Питер, 2007. – 672 с.
Мацумото Д. Психология и культура. – 1-е издание / Дэвид
Мацумото. – СПб. : Питер, 2003. –720 с.
Райгородский Д.Я. Практическая психодиагностика. Методики и тесты. Учебное пособие / Даниил Яковлевич Райгородский. – Самара : Издательский Дом «БАХРАХ-М»,
– 72 с.
Хекхаузен Х. Мотивация и деятельность. – 2-е изд. / Хайнц
Хекхаузен. – СПб. : Питер; М. : Смысл, 2003. – 864 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.