Профілактика невротизації особистості в ситуації досягнення

Автор(и)

  • Г.О. Гулько

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-30.%25p

Ключові слова:

мотивація досягнення, «синдром досягнення», ситуація досягнення, тривожність, невротичні властивості особистості, профілактика, формуючий вплив, діагностика.

Анотація

У статті проаналізовано проблему тривожності особистості та її наслідків для високомотивованих учнів старших класів, що знаходяться у гомогенному колективі за рівнем здібностей. Досліджено основні чинники невротизації особистості в ситуації досягнення: тенденції мотивації досягнення, рівень тривожності, невротичні властивості особистості, ймовірність виникнення неврозу. Запропоновано авторський тренінг профілактики виникнення невротичних властивостей особистості в ситуації досягнення, спрямований на формування та розвиток стресостійкості, індивідуально орієнтованої мотивації досягнення. Наведено результати апробації тренінгу – результати діагностики тривожності, мотивації досягнення, ймовірності неврозу та невротичних властивостей особистості. Зроблено висновки, що даний тренінг допоміг навчити дітей оптимально реагувати на життєві ситуації, стрес, контролювати власні емоції, правильно їх виражати, будувати свою діяльність з метою досягнення успіху в будь-якій справі, ефективно розподіляти час та постійно розвивати себе. Після формуючого впливу збільшилася кількість учнів, яким притаманна тенденція досягнення успіху, середній та низький рівень тривожності, низька імовірність неврозу. Тому можна стверджувати, що цей тренінг є ефективним засобом профілактики та долання появи невротичних проявів і властивостей особистості та може використовуватися психологами загальноосвітніх закладів для формування в учнів індивідуально орієнтованої мотивації досягнення.

Посилання

Гордашников В.А. Образование и здоровье студентов медицинского колледжа / В.А. Гордашников, А.Я. Осин. – М. :

Изд-во «Академия Естествознания», 2009. – 228 с.

Гулько Г.О. Синдром досягнення у особистостей з неврозоподібними проявами / Ганна Олександрівна Гулько // Шевченківська весна: матеріали Міжнародної міждисциплінарної

науково-практичної конференції студентів, аспірантів та

молодих вчених. – К. : Логос, 2013. – Вип. XI, ч.2 – 544 с.

Зинченко В.П. Большой психологический словарь /

В.П. Зин ченко, Б.Г. Мещеряков. – М., 2003. – 672 с.

Кирейчева Е.В. Психологический тренинг развития

Я-концепции / Е. В. Кирейчева, А. В. Кирейчев. – Ялта,

– 80 с.

Кудріна Т.С. Психологія мотивації: теорія та експеримент :

навчальний посібник / Тетяна Семенівна Кудріна. – К.,

– 215 с.

Макклелланд Д. Мотивация человека / Дэвид Маклелланд. –

СПб. : Питер, 2007. – 672 с.

Мацумото Д. Психология и культура. – 1-е издание / Дэвид

Мацумото. – СПб. : Питер, 2003. –720 с.

Райгородский Д.Я. Практическая психодиагностика. Методики и тесты. Учебное пособие / Даниил Яковлевич Райгородский. – Самара : Издательский Дом «БАХРАХ-М»,

– 72 с.

Хекхаузен Х. Мотивация и деятельность. – 2-е изд. / Хайнц

Хекхаузен. – СПб. : Питер; М. : Смысл, 2003. – 864 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Гулько, Г. (2019). Профілактика невротизації особистості в ситуації досягнення. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (30). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-30.%p