Якісні показники динаміки рівня сформованості деонтологічної культури в умовах англомовного навчання
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-30.%25pKeywords:
деонтологічна культура, студент-медик, емоційно- ціннісний компонент, когнітивний компонент, конативний компонент, методи психологічної діагностики, англомовне навчання.Abstract
У статті проаналізовано та оцінено ефективність впровадження програми, яка розроблялася для формування деонтологічної культури майбутніх медиків засобами іноземної мови та здійснювалася шляхом порівняльного аналізу з результатами досліджуваних контрольної групи за допомогою методів первинної і вторинної математичної статистики. Визначено якісні показники динаміки рівня сформованості деонтологічної культури в умовах англомовного навчання. Досліджено зміни на рівні когнітивного компонента деонтологічної культури, яке проводилося шляхом бесід і за допомогою опитувальника. Порівняно дані інтелектуальних знань майбутніх медиків до і після експерименту та показано у процентному співвідношенні. Представлено зміни рівня емпатійних здібностей студентів після проведеного комплексу розвивальних вправ на заняттях англійської мови. Описано також зміни у показниках середнього рівня емпатійності студентів. Виявлено і представлено показники рівня емоційного інтелекту та типу поведінки у професійній діяльності майбутнього медика, які дозволили з’ясувати емоційно-ціннісні компоненти деонтологічної культури у респондентів. Порівняно показники рівня емоційного інтелекту до і після проведеного розвивального навчання. Проаналізовано динаміку змін термінальних цінностей у формуванні деонтологічної культури засобами англомовного навчання. Крім того, здійснено аналіз результатів апробації експериментального розвивального навчання на заняттях англійської. Отримані дані узагальнені та результати представлено у вигляді діаграми. Показано порівняльну картину формування ко- мунікативних та організаторських умінь як складових деонтологічної культури після проведеного розвивального навчання англійської мови. Емпірично зафіксовано динаміку змін у психології особистості майбутніх медиків, зокрема інтелектуальній, вольовій, емоційній і діяльнісній.
References
Аболіна Т.Г. Етика: навч. посіб. / Т.Г.Аболіна, В.В.Єфименко,
О.М.Лінчук та ін. – К. : Либідь, 1992. – 328 с.
Аврахова Л. Я. English for Dentists : Навчальний посібник
для вищих медичних навчальних закладів III – IV рівнів
акредитації / Л. Я. Аврахова, Ю. Е. Лавриш. – К. : Видавничий дім «Асканія», 2008. – 366 с.
Братусь Б.С. Психология и этика. Возможна ли нравственная психология? // Человек. – 1998. – № 1. – С.50–59.
Выготский Л.С. Избранные психологические исследования /
Л.С. Выготский. – М. : Изд-во АПН РСФСР, 1956. – 519 с.
Зубалій Н. П. Формування у майбутніх психологів позитивної мотивації до професійної діяльності / Н. П. Зубалій //
Персонал. – №5. – С.51–53.
Кахно І. Особливості дослідження мовленнєвої культури
лікаря як складової успішності його професійного становлення [Текст] / І. Кахно // Вісник Київського національного
університету ім. Тараса Шевченка. Психологія. Педагогіка.
Соціальна робота. – К. : КНУ ім. Тараса Шевченка, 2012. –
№ 4. – С.17–20.
Кузнецова І.В. Педагогічні умови формування емпатійної
культури студентів вищих медичних навчальних закладів :
дис. канд. пед. наук : спец. 13.00.04 / Ірина Василівна Кузнецова; Харківський державний педагогічний університет
ім. Г. С.Сковороди – Харків, 2004. – 205 с.
Лозова О. М. Психологічні аспекти засвоєння іноземної
мови: Навчально– методичний посібник / Ольга Миколаївна
Лозова. – Київ, 2010. –143 с.
Педагогіка вищої медичної освіти [текст]: підручник /
С.Д. Максименко, М.М. Філоненко. – К. : Центр учбової літератури, 2014. – 288 с.
Рамендик Д.М. Загляни внутрь себя. Психологическое тестирование. Серьезно, но доступно / Д.М. Рамендик, М.Г. Рамендик. – М. : Изд-во Института психотерапии, 2001. – 192 с.
Сопиков А.П. Механизм эмпатии / А.П. Сопиков // Вопросы
психологии познания людьми друг друга и самопознания :
Сб. статей. – Краснодар, 1977. – С.23–31.
Ширяєва Т. М. Психолінгвістичні засоби розвитку пізнавальної сфери студентів в умовах оволодіння іноземною мовою : дис. канд. психол. наук : 19.00.07 / Тетяна Михайлівна
Ширяєва; Нац. університет «Острозька академія». – Острог,
– 256 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.