Якісні показники динаміки рівня сформованості деонтологічної культури в умовах англомовного навчання
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-30.%25pКлючові слова:
деонтологічна культура, студент-медик, емоційно- ціннісний компонент, когнітивний компонент, конативний компонент, методи психологічної діагностики, англомовне навчання.Анотація
У статті проаналізовано та оцінено ефективність впровадження програми, яка розроблялася для формування деонтологічної культури майбутніх медиків засобами іноземної мови та здійснювалася шляхом порівняльного аналізу з результатами досліджуваних контрольної групи за допомогою методів первинної і вторинної математичної статистики. Визначено якісні показники динаміки рівня сформованості деонтологічної культури в умовах англомовного навчання. Досліджено зміни на рівні когнітивного компонента деонтологічної культури, яке проводилося шляхом бесід і за допомогою опитувальника. Порівняно дані інтелектуальних знань майбутніх медиків до і після експерименту та показано у процентному співвідношенні. Представлено зміни рівня емпатійних здібностей студентів після проведеного комплексу розвивальних вправ на заняттях англійської мови. Описано також зміни у показниках середнього рівня емпатійності студентів. Виявлено і представлено показники рівня емоційного інтелекту та типу поведінки у професійній діяльності майбутнього медика, які дозволили з’ясувати емоційно-ціннісні компоненти деонтологічної культури у респондентів. Порівняно показники рівня емоційного інтелекту до і після проведеного розвивального навчання. Проаналізовано динаміку змін термінальних цінностей у формуванні деонтологічної культури засобами англомовного навчання. Крім того, здійснено аналіз результатів апробації експериментального розвивального навчання на заняттях англійської. Отримані дані узагальнені та результати представлено у вигляді діаграми. Показано порівняльну картину формування ко- мунікативних та організаторських умінь як складових деонтологічної культури після проведеного розвивального навчання англійської мови. Емпірично зафіксовано динаміку змін у психології особистості майбутніх медиків, зокрема інтелектуальній, вольовій, емоційній і діяльнісній.
Посилання
Аболіна Т.Г. Етика: навч. посіб. / Т.Г.Аболіна, В.В.Єфименко,
О.М.Лінчук та ін. – К. : Либідь, 1992. – 328 с.
Аврахова Л. Я. English for Dentists : Навчальний посібник
для вищих медичних навчальних закладів III – IV рівнів
акредитації / Л. Я. Аврахова, Ю. Е. Лавриш. – К. : Видавничий дім «Асканія», 2008. – 366 с.
Братусь Б.С. Психология и этика. Возможна ли нравственная психология? // Человек. – 1998. – № 1. – С.50–59.
Выготский Л.С. Избранные психологические исследования /
Л.С. Выготский. – М. : Изд-во АПН РСФСР, 1956. – 519 с.
Зубалій Н. П. Формування у майбутніх психологів позитивної мотивації до професійної діяльності / Н. П. Зубалій //
Персонал. – №5. – С.51–53.
Кахно І. Особливості дослідження мовленнєвої культури
лікаря як складової успішності його професійного становлення [Текст] / І. Кахно // Вісник Київського національного
університету ім. Тараса Шевченка. Психологія. Педагогіка.
Соціальна робота. – К. : КНУ ім. Тараса Шевченка, 2012. –
№ 4. – С.17–20.
Кузнецова І.В. Педагогічні умови формування емпатійної
культури студентів вищих медичних навчальних закладів :
дис. канд. пед. наук : спец. 13.00.04 / Ірина Василівна Кузнецова; Харківський державний педагогічний університет
ім. Г. С.Сковороди – Харків, 2004. – 205 с.
Лозова О. М. Психологічні аспекти засвоєння іноземної
мови: Навчально– методичний посібник / Ольга Миколаївна
Лозова. – Київ, 2010. –143 с.
Педагогіка вищої медичної освіти [текст]: підручник /
С.Д. Максименко, М.М. Філоненко. – К. : Центр учбової літератури, 2014. – 288 с.
Рамендик Д.М. Загляни внутрь себя. Психологическое тестирование. Серьезно, но доступно / Д.М. Рамендик, М.Г. Рамендик. – М. : Изд-во Института психотерапии, 2001. – 192 с.
Сопиков А.П. Механизм эмпатии / А.П. Сопиков // Вопросы
психологии познания людьми друг друга и самопознания :
Сб. статей. – Краснодар, 1977. – С.23–31.
Ширяєва Т. М. Психолінгвістичні засоби розвитку пізнавальної сфери студентів в умовах оволодіння іноземною мовою : дис. канд. психол. наук : 19.00.07 / Тетяна Михайлівна
Ширяєва; Нац. університет «Острозька академія». – Острог,
– 256 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.