Вивчення професійно-особистісних якостей майбутніх спеціальних психологів.
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-30.%25pKeywords:
професійні якості, спеціальний психолог, компоненти, гностичний, проективний, конструктивний, комунікативний, організаторський, рефлексивний і соціально-перцептивний.Abstract
У статті висвітлюються наукові підходи до вивчення індивідуально-особистісних якостей майбутніх спеціальних психологів. Автори аналізують роботи відомих учених про професійно-особистісні якості спеціаліста, які є одним із важливих факторів професійної придатності. Представлено структурні компоненти професійної діяльності майбутнього психолога, такі як: гностичний компонент, пов’язаний із постійним узагальненням і систематизацією наукових знань, їх розширенням, перетворенням у професійні; проективний компонент передбачає розвиток системи професійної діяльності з урахуванням потреб усебічного й індивідуального підходу до клієнта; конструктивний, пов’язаний з інформаційним забезпеченням процесу професійної діяльності; комунікативний регламентує і регулює стосунки психолога-практика та клієнта; організаційний, пов’язаний зі створенням загального ритму та режиму професійної діяльності; рефлексивний, завданням якого є взаємодія з клієнтом, вміння виділяти ключову проблему та визначати оптимальну стратегію психологічного аналізу внутрішньої картини проблеми клієнта і соціально-перцептивний, який включає відповідну рольову позицію та співпрацю з клієнтом. Представлено змістовний перелік професійно важливих якостей особистості спеціального психолога, на вивчення яких буде спрямоване наше подальше дослідження. Це, в свою чергу, пояснюється необхідністю вдосконалення системи підготовки фахівців у галузі спеціальної психології з метою зміни рівня їх професійної спрямованості.
References
Афузова Г. В. Професійна спрямованість психолога на корекційну підтримку дітей з психофізичними порушеннями:
[навч. посібник] / Г.В. Афузова, З.В. Огороднійчук. – К. :
НПУ імені М.П. Драгоманова, 2013. – 152 с.
Борисюк А. С. Психологічні особливості формування професійних якостей майбутнього медичного психолога : дис. ... канд.
психол. наук : 19.00.07 / А. С. Борисюк; Прикарпатський ун-т
ім. В.Стефаника. – Івано-Франківськ, 2004. – 204 с.
Дружинин В. Н. Психология общих способностей / В. Н. Дружинин. – М., 1995. – 156 с.
Ильин Е. П. Мотивация и мотивы / Е. П. Ильин. – СПб. : Питер, 2000. – 512 с.
Компанієць В. М. Сутність і особливості сучасного полікультурного виховання / В.М. Компанієць // Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді : зб. наук. праць. – Вип. 6. – К. : Вид-во ЖДУ, 2004. – Кн. 1. – С. 62 – 67.
Овчарова Р. В. Справочная книга школьного психолога /
Р. В. Овчарова. – М. : Просвещение, 1996. – 352 с.
Силкін О. О. Зміст терміну «професійно значущі якості особистості» і технологія визначення цих якостей для окремого
фахівця / О. О. Силкін // Педагогіка, психологія і соціологія. – Д. : ДВНЗ «ДонНТУ», 2011. – № 9 (19). – С. 46 – 49.
Кочюнас Р. Основы психологического консультирования /
Римас Кочюнас – М. : Академический проект, 1999. – 240 с.
Темнова Л. В. Личностно-профессиональное развитие психолога в системе высшего образования / Л. В. Темнова. – М. : МПГУ, 2000. – 342 с.
Фурман А. А. Ціннісно-орієнтаційні чинники особистісного
розвитку майбутніх психологів : автореф. ... канд. психол.
наук : 19.00.07 / А.А. Фурман. – Одеса, 2009. – 20 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.