Підготовка спеціалістів для інклюзивної освіти в Казанському федеральному університеті

Authors

  • Н.И. Болтакова

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%25p

Keywords:

інклюзивна освіта, тьютор, Лекотека, діти з обмеженими можливостями здоров’я, варіативні умови.

Abstract

У статті мова йде про необхідність підготовки кадрів для інклюзивної освіти. Висвітлено практикоорієнтований підхід до підготовки студентів за напрямом «Спеціальна (дефектологічна) освіта». Показано, що інклюзивний підхід до освіти викликаний соціальним замовленням з боку суспільства і держави, які досягли певного рівня економічного, культурного, правового розвитку. Обґрунтовано необхідність уведення в штат освітньої установи посади тьютора з обов’язковою підготовкою зі спеціальної психології та спеціальної педагогіки і проведення хоча б короткотермінових курсів підвищення кваліфікації для всього колективу освітньої установи зі спеціальної психології і педагогіки, технологій інклюзивної освіти. Проаналізовано досвід підготовки педагогів-психологів, спеціальних педагогів, вчителів-логопедів для сфери інклюзивної освіти. Показано, що студенти отримують теоретичну і практичну професійну підготовку до роботи з дітьми, що мають особливості у розвитку, при цьому принципи інклюзії (гуманність, недискримінація, справедливість) лежать в основі всіх навчальних курсів («Інклю зивна освіта дітей з обмеженими можливостями здоров’я», «Організація і зміст спеціальної психологічної допомоги дітям з ОМЗ», «Загальнометодичні аспекти навчання у спеціальних загальноосвітніх закладах», «Спеціальна педагогіка», «Спеціаль на психологія», ін.). Розкрито особливості розробленого на кафедрі спеціальної психології і корекційної педагогіки навчального курсу «Інноваційні техноло- гії у Лекотеках» (72 години), що дозволяє систематизувати знання студентів щодо допомоги дітям із множинними порушеннями розвитку та їх батькам з формування компетенції супроводу дітей-інвалідів у нових варіативних умовах спеціальної освіти.

References

Ахметзянова А.И. Исследование вербального интеллекта

в структуре готовности к школьному обучению слабовидящих детей / А.И. Ахметзянова // Проблеми сучасної психології : зб. наук. пр. Кам’янець-Подільського національного університету ім. І.Огієнка, Інституту психології ім.

Г.С. Костюка НАПН України / За ред. С.Д.Максименка,

Л.А.Онуфрієвої. – Вип. 23. – Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2014. – С.32–44.

Болтакова Н.И. Формирование устной речи у слабослышащих детей младшего школьного возраста / Н.И. Болтакова // Проблеми сучасної психології : зб. наук. пр. Кам’янецьПодільського національного університету ім. І.Огієнка,

Інституту психології ім. Г.С. Костюка НАПН України /

За ред. С.Д.Максименка, Л.А.Онуфрієвої. – Вип. 23. –

Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2014. – С.52–64.

Болтакова Н.И. Об интеграции образовательной, самообразовательной и исследовательской деятельности будущих учителей-логопедов / Н.И. Болтакова, И.А. Нигматуллина // Образование и саморазвитие. Научный педагогический и психологический журнал. – 2014. – №3 (41) – С.46–50.

Мустафин Д.М. Состояние и перспективы развития инклюзивного образования в республике Татарстан / Д.М. Мустафин // Материалы Всероссийской научно-практической

конференции студентов, аспирантов и молодых ученых

«Инновационные формы и технологии в комплексном сопровождении детей с отклонениями в развитии» (Казань,

–15 ноября 2013 г.) / сост. А.А. Твардовская. – Казань:

Казан. ун-т, 2013. – 216 с.

How to Cite

Болтакова, Н. (2019). Підготовка спеціалістів для інклюзивної освіти в Казанському федеральному університеті. Collection of Research Papers "Problems of Modern Psychology", (29). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%p