Підготовка спеціалістів для інклюзивної освіти в Казанському федеральному університеті
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%25pKeywords:
інклюзивна освіта, тьютор, Лекотека, діти з обмеженими можливостями здоров’я, варіативні умови.Abstract
У статті мова йде про необхідність підготовки кадрів для інклюзивної освіти. Висвітлено практикоорієнтований підхід до підготовки студентів за напрямом «Спеціальна (дефектологічна) освіта». Показано, що інклюзивний підхід до освіти викликаний соціальним замовленням з боку суспільства і держави, які досягли певного рівня економічного, культурного, правового розвитку. Обґрунтовано необхідність уведення в штат освітньої установи посади тьютора з обов’язковою підготовкою зі спеціальної психології та спеціальної педагогіки і проведення хоча б короткотермінових курсів підвищення кваліфікації для всього колективу освітньої установи зі спеціальної психології і педагогіки, технологій інклюзивної освіти. Проаналізовано досвід підготовки педагогів-психологів, спеціальних педагогів, вчителів-логопедів для сфери інклюзивної освіти. Показано, що студенти отримують теоретичну і практичну професійну підготовку до роботи з дітьми, що мають особливості у розвитку, при цьому принципи інклюзії (гуманність, недискримінація, справедливість) лежать в основі всіх навчальних курсів («Інклю зивна освіта дітей з обмеженими можливостями здоров’я», «Організація і зміст спеціальної психологічної допомоги дітям з ОМЗ», «Загальнометодичні аспекти навчання у спеціальних загальноосвітніх закладах», «Спеціальна педагогіка», «Спеціаль на психологія», ін.). Розкрито особливості розробленого на кафедрі спеціальної психології і корекційної педагогіки навчального курсу «Інноваційні техноло- гії у Лекотеках» (72 години), що дозволяє систематизувати знання студентів щодо допомоги дітям із множинними порушеннями розвитку та їх батькам з формування компетенції супроводу дітей-інвалідів у нових варіативних умовах спеціальної освіти.
References
Ахметзянова А.И. Исследование вербального интеллекта
в структуре готовности к школьному обучению слабовидящих детей / А.И. Ахметзянова // Проблеми сучасної психології : зб. наук. пр. Кам’янець-Подільського національного університету ім. І.Огієнка, Інституту психології ім.
Г.С. Костюка НАПН України / За ред. С.Д.Максименка,
Л.А.Онуфрієвої. – Вип. 23. – Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2014. – С.32–44.
Болтакова Н.И. Формирование устной речи у слабослышащих детей младшего школьного возраста / Н.И. Болтакова // Проблеми сучасної психології : зб. наук. пр. Кам’янецьПодільського національного університету ім. І.Огієнка,
Інституту психології ім. Г.С. Костюка НАПН України /
За ред. С.Д.Максименка, Л.А.Онуфрієвої. – Вип. 23. –
Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2014. – С.52–64.
Болтакова Н.И. Об интеграции образовательной, самообразовательной и исследовательской деятельности будущих учителей-логопедов / Н.И. Болтакова, И.А. Нигматуллина // Образование и саморазвитие. Научный педагогический и психологический журнал. – 2014. – №3 (41) – С.46–50.
Мустафин Д.М. Состояние и перспективы развития инклюзивного образования в республике Татарстан / Д.М. Мустафин // Материалы Всероссийской научно-практической
конференции студентов, аспирантов и молодых ученых
«Инновационные формы и технологии в комплексном сопровождении детей с отклонениями в развитии» (Казань,
–15 ноября 2013 г.) / сост. А.А. Твардовская. – Казань:
Казан. ун-т, 2013. – 216 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.