Підготовка спеціалістів для інклюзивної освіти в Казанському федеральному університеті
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%25pКлючові слова:
інклюзивна освіта, тьютор, Лекотека, діти з обмеженими можливостями здоров’я, варіативні умови.Анотація
У статті мова йде про необхідність підготовки кадрів для інклюзивної освіти. Висвітлено практикоорієнтований підхід до підготовки студентів за напрямом «Спеціальна (дефектологічна) освіта». Показано, що інклюзивний підхід до освіти викликаний соціальним замовленням з боку суспільства і держави, які досягли певного рівня економічного, культурного, правового розвитку. Обґрунтовано необхідність уведення в штат освітньої установи посади тьютора з обов’язковою підготовкою зі спеціальної психології та спеціальної педагогіки і проведення хоча б короткотермінових курсів підвищення кваліфікації для всього колективу освітньої установи зі спеціальної психології і педагогіки, технологій інклюзивної освіти. Проаналізовано досвід підготовки педагогів-психологів, спеціальних педагогів, вчителів-логопедів для сфери інклюзивної освіти. Показано, що студенти отримують теоретичну і практичну професійну підготовку до роботи з дітьми, що мають особливості у розвитку, при цьому принципи інклюзії (гуманність, недискримінація, справедливість) лежать в основі всіх навчальних курсів («Інклю зивна освіта дітей з обмеженими можливостями здоров’я», «Організація і зміст спеціальної психологічної допомоги дітям з ОМЗ», «Загальнометодичні аспекти навчання у спеціальних загальноосвітніх закладах», «Спеціальна педагогіка», «Спеціаль на психологія», ін.). Розкрито особливості розробленого на кафедрі спеціальної психології і корекційної педагогіки навчального курсу «Інноваційні техноло- гії у Лекотеках» (72 години), що дозволяє систематизувати знання студентів щодо допомоги дітям із множинними порушеннями розвитку та їх батькам з формування компетенції супроводу дітей-інвалідів у нових варіативних умовах спеціальної освіти.
Посилання
Ахметзянова А.И. Исследование вербального интеллекта
в структуре готовности к школьному обучению слабовидящих детей / А.И. Ахметзянова // Проблеми сучасної психології : зб. наук. пр. Кам’янець-Подільського національного університету ім. І.Огієнка, Інституту психології ім.
Г.С. Костюка НАПН України / За ред. С.Д.Максименка,
Л.А.Онуфрієвої. – Вип. 23. – Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2014. – С.32–44.
Болтакова Н.И. Формирование устной речи у слабослышащих детей младшего школьного возраста / Н.И. Болтакова // Проблеми сучасної психології : зб. наук. пр. Кам’янецьПодільського національного університету ім. І.Огієнка,
Інституту психології ім. Г.С. Костюка НАПН України /
За ред. С.Д.Максименка, Л.А.Онуфрієвої. – Вип. 23. –
Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2014. – С.52–64.
Болтакова Н.И. Об интеграции образовательной, самообразовательной и исследовательской деятельности будущих учителей-логопедов / Н.И. Болтакова, И.А. Нигматуллина // Образование и саморазвитие. Научный педагогический и психологический журнал. – 2014. – №3 (41) – С.46–50.
Мустафин Д.М. Состояние и перспективы развития инклюзивного образования в республике Татарстан / Д.М. Мустафин // Материалы Всероссийской научно-практической
конференции студентов, аспирантов и молодых ученых
«Инновационные формы и технологии в комплексном сопровождении детей с отклонениями в развитии» (Казань,
–15 ноября 2013 г.) / сост. А.А. Твардовская. – Казань:
Казан. ун-т, 2013. – 216 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.