Психологічні вправи для розвитку мотивації здорового способу життя в навчальному процесі
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%25pKeywords:
мотивація здорового способу життя, збереження фізичного, психологічного, соціального, духовного здоров’я, навчання.Abstract
Статтю присвячено презентації деяких вправ з авторської програми-практикуму «Психологія становлення здорового способу життя в навчально-виховному процесі», що спрямовані на розвиток мотивації здорового способу життя учнів і педагогів в умовах навчально-виховної діяльності. Розроблено й апробовано комплекс психологічних вправ для розвитку культури здорового способу життя особистості в умовах навчально-виховного процесу. Зміст програми-практикуму засновано на соціально-психолого-індивідуальному вимірі структури особистості. Вправи спрямовано на розвиток «здорових» комунікативних навичок, здорового соціально-психологічного клімату в колективі, мотивації здорового способу життя, здорової соціальної самореалізації, здорової спрямованості стилю життя; здорових рис характеру, тобто ціннісного відношення до себе, до інших, до ситуації, до збереження і зміцнення здоров’я; рефлексії як усвідомлення взаємозв’язку стану власного здоров’я і способу життя; досвіду використання знань, умінь з психологічних методів саморегуляції, релаксації, збереження і зміцнення здоров’я; інтелектуальної творчої активності на тему здорового способу життя; психо- фізіологічної готовності особистості до навчання (праці). Розроблено також рекомендації для практичних психологів, педагогів, учнів щодо організації навчально-виховної діяльності на засадах здорового способу життя. Комплекс психологічних вправ спрямовано на збереження і зміцнення психосоматичного, психологічного, соціального, духовного здоров’я, на розвиток культури здорового способу життя учнів і педагогів в умовах навчально-виховного процесу.
References
Волошко Н.І. Психологія становлення здорового способу
життя в навчально-виховному процесі : програма-практикум : [наук.-метод. посіб.] / Н.І. Волошко. – К. : Наук. світ,
– 99 с.
Психологічне обґрунтування заходів пропагування психогігієнічного виховання і здорового способу життя серед сучасної молоді : Монографія / [С.Д. Максименко, С.І. Болтівець,
О.М. Кокун, С.І. Здіорук, О.В. Губенко, Г.В. Гуменюк]; за
заг. ред. С.Д. Максименка. – К. : ДП «Інформ.-аналіт. агенство», 2012. – 152 с.
Рибалка В.В. Теорії особистості у вітчизняній психології та
педагогіці : [навч. посіб.] / В.В. Рибалка. – Одеса : В.В. Букаєв, 2009. – 575 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.