Психологічні вправи для розвитку мотивації здорового способу життя в навчальному процесі
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%25pКлючові слова:
мотивація здорового способу життя, збереження фізичного, психологічного, соціального, духовного здоров’я, навчання.Анотація
Статтю присвячено презентації деяких вправ з авторської програми-практикуму «Психологія становлення здорового способу життя в навчально-виховному процесі», що спрямовані на розвиток мотивації здорового способу життя учнів і педагогів в умовах навчально-виховної діяльності. Розроблено й апробовано комплекс психологічних вправ для розвитку культури здорового способу життя особистості в умовах навчально-виховного процесу. Зміст програми-практикуму засновано на соціально-психолого-індивідуальному вимірі структури особистості. Вправи спрямовано на розвиток «здорових» комунікативних навичок, здорового соціально-психологічного клімату в колективі, мотивації здорового способу життя, здорової соціальної самореалізації, здорової спрямованості стилю життя; здорових рис характеру, тобто ціннісного відношення до себе, до інших, до ситуації, до збереження і зміцнення здоров’я; рефлексії як усвідомлення взаємозв’язку стану власного здоров’я і способу життя; досвіду використання знань, умінь з психологічних методів саморегуляції, релаксації, збереження і зміцнення здоров’я; інтелектуальної творчої активності на тему здорового способу життя; психо- фізіологічної готовності особистості до навчання (праці). Розроблено також рекомендації для практичних психологів, педагогів, учнів щодо організації навчально-виховної діяльності на засадах здорового способу життя. Комплекс психологічних вправ спрямовано на збереження і зміцнення психосоматичного, психологічного, соціального, духовного здоров’я, на розвиток культури здорового способу життя учнів і педагогів в умовах навчально-виховного процесу.
Посилання
Волошко Н.І. Психологія становлення здорового способу
життя в навчально-виховному процесі : програма-практикум : [наук.-метод. посіб.] / Н.І. Волошко. – К. : Наук. світ,
– 99 с.
Психологічне обґрунтування заходів пропагування психогігієнічного виховання і здорового способу життя серед сучасної молоді : Монографія / [С.Д. Максименко, С.І. Болтівець,
О.М. Кокун, С.І. Здіорук, О.В. Губенко, Г.В. Гуменюк]; за
заг. ред. С.Д. Максименка. – К. : ДП «Інформ.-аналіт. агенство», 2012. – 152 с.
Рибалка В.В. Теорії особистості у вітчизняній психології та
педагогіці : [навч. посіб.] / В.В. Рибалка. – Одеса : В.В. Букаєв, 2009. – 575 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.