Перевірка ефективності програми розвитку лідерських якостей студентів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%25pKeywords:
лідерські якості, відповідальність, комунікативні схильності, організаційні схильності, совісність, соціальна відповідальність, програма розвитку лідерських якостей студентів.Abstract
У статті відображено достатню ефективність та дієвість розробленої програми розвитку лідерських якостей студентів на основі відповідальності. Проаналізовано результати експериментального формування системи лідерських якостей шляхом розвитку складових компонентів відповідальності студентів. З’ясовано, що після тренінгу спостерігалось зростання кількості студентів з сильно вираженими та вираженими на середньому рівні лідерськими якостями, а також зменшення кількості учасників, в яких ці якості виражені слабко. Значний зсув між рівнями розвиненості комунікативних схильностей свідчить про зміни в системі лідерських якостей. Виявлено тенденцію до зростання кількості тих опитаних, котрі демонструють після тренінгу високий рівень комунікативних схильностей, і зменшення кількості тих, хто демонструє низький рівень вираженості цих якостей. З’ясовано динаміку різних аспектів відповідальності учасників. Діагностовано незначний зсув у прояві інтернальності як у міжособистісних відносинах, так і її узагальненого показника. Статистично підтверджено значущість досліджуваних змін в системі лідерських якостей у зв’язку з розвитком складових відповідальності за допомогою застосування методу порівняння двох залежних вибірок за критерієм Т-Вілкоксона. Констатовано зсув показників лідерських якостей студентів під впливом розвитку в них відповідальності на статистично значущому рівні. Зроблено висновок про те, що методи активного соціально-психологічного навчання є ефективними і можуть бути включеними у комплексну програму розвитку внутрішньої локалізації контролю індивіда.
References
Белякова Н.В. Социально-психологические особенности
проявления лидерства в студенческих группах : дис. … канд.
психол. наук / Н.В. Белякова. – М., 2002. – 197 с.
Беспалов Д. В. Специфика лидерства в молодёжных учебных
группах / Д.В.Беспалов // Ежегодник Российского психологического общества : материалы 3-го Всероссийского съезда
психологов (25–28 июня 2003 г.). – Т.1 – СПб. : Изд-во С.-
Петерб. ун-та, 2003.
Вежевич Т.Е. Педагогические условия развития лидерских
качеств учащихся : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Т.Е.
Вежевич. – Улан-Удэ, 2001. – 198 c.
Давлетова А.И. Развитие лидерских качеств студентов педагогического вуза : дисс... канд. психол. наук : 19.00.07 /
Анна Ивановна Давлетова. – Москва, 2007. – 270 с.: ил.
Мудрик А.В. Юношеский тип общения // Возрастная психология: Детство. Отрочество, юность / А. В. Мудрик // Хрестоматия : учеб. пос. для студ. пед. вузов / Сост. и науч. ред.
В.С.Мухина, А.А.Хвостов. – М., 1999. – 624 с.
Ягоднікова В.В. Формування лідерських якостей старшокласників в особистісно орієнтованому виховному процесі загальноосвітньої школи : дис. ... канд. пед. наук :
00.07 / Вікторія Вікторівна Ягоднікова; Південноукраїнський держ. педагогічний ун-т ім. К.Д.Ушинського. – Одеса,
– 215арк.; табл.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.