Перевірка ефективності програми розвитку лідерських якостей студентів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%25pКлючові слова:
лідерські якості, відповідальність, комунікативні схильності, організаційні схильності, совісність, соціальна відповідальність, програма розвитку лідерських якостей студентів.Анотація
У статті відображено достатню ефективність та дієвість розробленої програми розвитку лідерських якостей студентів на основі відповідальності. Проаналізовано результати експериментального формування системи лідерських якостей шляхом розвитку складових компонентів відповідальності студентів. З’ясовано, що після тренінгу спостерігалось зростання кількості студентів з сильно вираженими та вираженими на середньому рівні лідерськими якостями, а також зменшення кількості учасників, в яких ці якості виражені слабко. Значний зсув між рівнями розвиненості комунікативних схильностей свідчить про зміни в системі лідерських якостей. Виявлено тенденцію до зростання кількості тих опитаних, котрі демонструють після тренінгу високий рівень комунікативних схильностей, і зменшення кількості тих, хто демонструє низький рівень вираженості цих якостей. З’ясовано динаміку різних аспектів відповідальності учасників. Діагностовано незначний зсув у прояві інтернальності як у міжособистісних відносинах, так і її узагальненого показника. Статистично підтверджено значущість досліджуваних змін в системі лідерських якостей у зв’язку з розвитком складових відповідальності за допомогою застосування методу порівняння двох залежних вибірок за критерієм Т-Вілкоксона. Констатовано зсув показників лідерських якостей студентів під впливом розвитку в них відповідальності на статистично значущому рівні. Зроблено висновок про те, що методи активного соціально-психологічного навчання є ефективними і можуть бути включеними у комплексну програму розвитку внутрішньої локалізації контролю індивіда.
Посилання
Белякова Н.В. Социально-психологические особенности
проявления лидерства в студенческих группах : дис. … канд.
психол. наук / Н.В. Белякова. – М., 2002. – 197 с.
Беспалов Д. В. Специфика лидерства в молодёжных учебных
группах / Д.В.Беспалов // Ежегодник Российского психологического общества : материалы 3-го Всероссийского съезда
психологов (25–28 июня 2003 г.). – Т.1 – СПб. : Изд-во С.-
Петерб. ун-та, 2003.
Вежевич Т.Е. Педагогические условия развития лидерских
качеств учащихся : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Т.Е.
Вежевич. – Улан-Удэ, 2001. – 198 c.
Давлетова А.И. Развитие лидерских качеств студентов педагогического вуза : дисс... канд. психол. наук : 19.00.07 /
Анна Ивановна Давлетова. – Москва, 2007. – 270 с.: ил.
Мудрик А.В. Юношеский тип общения // Возрастная психология: Детство. Отрочество, юность / А. В. Мудрик // Хрестоматия : учеб. пос. для студ. пед. вузов / Сост. и науч. ред.
В.С.Мухина, А.А.Хвостов. – М., 1999. – 624 с.
Ягоднікова В.В. Формування лідерських якостей старшокласників в особистісно орієнтованому виховному процесі загальноосвітньої школи : дис. ... канд. пед. наук :
00.07 / Вікторія Вікторівна Ягоднікова; Південноукраїнський держ. педагогічний ун-т ім. К.Д.Ушинського. – Одеса,
– 215арк.; табл.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.