Дослідження комунікативної компетенції дітей із порушеннями розвитку в умовах Лекотеки
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%25pKeywords:
комунікативна компетентність, діти з комплексними порушеннями розвитку, лекотека.Abstract
У статті представлено результати емпіричного дослідження, спрямованого на оцінку рівня сформованості комунікативної компетенції дітей з комплексними порушеннями розвитку, які відвідують Лекотеку. Показано, що навчання і виховання дітей з комплексними порушеннями розвитку – порівняно маловивчена й складна проблема спеціальної психології і педагогіки. Водночас практична потреба у розробленні системи соціалізації дітей зі складнми (комплексними) порушеннями винятково велика. Значна роль у житті дитини з комплексними порушеннями розвитку належить формуванню життєвих компетенцій, як необхідної умови подальшої ефективної освітньої інклюзії. У статті розкрито результати емпіричного дослідження з виявления особливостей розвитку комунікативних здібностей дітей дошкільного віку з використанням розробленої програми, що включала дослідження передумов комунікативної діяльності, а також невербаль- них і вербальних компонентів комунікації. Було виокремлено чотири рівня сформованості комунікативної компетенції, які визначались для кожної дитини у відповідності із середнім балом за виконання усіх експериментальних завдань та якісною оцінкою, що надавалась у процесі дослідження. Доведено, що використання інноваційних технологій діагностико-корекційної роботи передбачає створення єдиної взаємопов’язаної системи супроводу, забезпечення активної ситуації спілкування та залучення в цю ситуацію дитини.
References
Ахметзянова А.И. Исследование вербального интеллекта в
структуре готовности к школьному обучению слабовидящих
детей / А.И. Ахметзянова // Проблеми сучасної психології :
зб. наук. пр. Кам’янець-Подільського національного університету ім. І.Огієнка, Інституту психології ім. Г.С. Костюка
НАПН України / За ред. С.Д.Максименка, Л.А.Онуфрієвої. –
Вип. 23. – Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2014. – С.32–44.
Ахметзянова А.И. Формирование жизненной компетенции
у детей с сочетанными нарушениями в условиях Лекотеки / А.И. Ахметзянова // Теория и практика общественного
развития. – М. : ООО «Издательский дом «Хорс». – 2013. –
№ 4. – С. 76–78.
Волковская Т.Н. Организационно-методические основы
психологической помощи лицам с недостатками речи:
Учебно-методическое пособие / Т.Н. Волковская. – М.:
Национальный книжный центр, 2011. – С. 29.
Инновационные технологии в лекотеках. Сб. тезисов участников Городской научно-практ. конференции.– М.: МГППУ,
– 216 с.
Методические рекомендации по организации деятельности
Служб ранней помощи и Лекотек / Под ред. М.А.Цапенко. –
М., 2011.
Международная классификация функционирования, ограничений жизнедеятельности и здоровья: МКФ: краткая
версия. Международная Организация Здравоохранения,
Твардовская А.А. Организация лекотеки как вариативной
формы специального образования в Республике Татарстан /
А.А. Твардовская // Сборник Тезисов 2-й Всероссийской
Интернет-конференции «Грани науки – 2013» / Отв. ред.
А.В. Герасимов. – Казань : СМУиС, 2013. – С.219–220.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.