Дослідження комунікативної компетенції дітей із порушеннями розвитку в умовах Лекотеки

Автор(и)

  • А.А. Твардовская

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%25p

Ключові слова:

комунікативна компетентність, діти з комплексними порушеннями розвитку, лекотека.

Анотація

У статті представлено результати емпіричного дослідження, спрямованого на оцінку рівня сформованості комунікативної компетенції дітей з комплексними порушеннями розвитку, які відвідують Лекотеку. Показано, що навчання і виховання дітей з комплексними порушеннями розвитку – порівняно маловивчена й складна проблема спеціальної психології і педагогіки. Водночас практична потреба у розробленні системи соціалізації дітей зі складнми (комплексними) порушеннями винятково велика. Значна роль у житті дитини з комплексними порушеннями розвитку належить формуванню життєвих компетенцій, як необхідної умови подальшої ефективної освітньої інклюзії. У статті розкрито результати емпіричного дослідження з виявления особливостей розвитку комунікативних здібностей дітей дошкільного віку з використанням розробленої програми, що включала дослідження передумов комунікативної діяльності, а також невербаль- них і вербальних компонентів комунікації. Було виокремлено чотири рівня сформованості комунікативної компетенції, які визначались для кожної дитини у відповідності із середнім балом за виконання усіх експериментальних завдань та якісною оцінкою, що надавалась у процесі дослідження. Доведено, що використання інноваційних технологій діагностико-корекційної роботи передбачає створення єдиної взаємопов’язаної системи супроводу, забезпечення активної ситуації спілкування та залучення в цю ситуацію дитини.

Посилання

Ахметзянова А.И. Исследование вербального интеллекта в

структуре готовности к школьному обучению слабовидящих

детей / А.И. Ахметзянова // Проблеми сучасної психології :

зб. наук. пр. Кам’янець-Подільського національного університету ім. І.Огієнка, Інституту психології ім. Г.С. Костюка

НАПН України / За ред. С.Д.Максименка, Л.А.Онуфрієвої. –

Вип. 23. – Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2014. – С.32–44.

Ахметзянова А.И. Формирование жизненной компетенции

у детей с сочетанными нарушениями в условиях Лекотеки / А.И. Ахметзянова // Теория и практика общественного

развития. – М. : ООО «Издательский дом «Хорс». – 2013. –

№ 4. – С. 76–78.

Волковская Т.Н. Организационно-методические основы

психологической помощи лицам с недостатками речи:

Учебно-методическое пособие / Т.Н. Волковская. – М.:

Национальный книжный центр, 2011. – С. 29.

Инновационные технологии в лекотеках. Сб. тезисов участников Городской научно-практ. конференции.– М.: МГППУ,

– 216 с.

Методические рекомендации по организации деятельности

Служб ранней помощи и Лекотек / Под ред. М.А.Цапенко. –

М., 2011.

Международная классификация функционирования, ограничений жизнедеятельности и здоровья: МКФ: краткая

версия. Международная Организация Здравоохранения,

Твардовская А.А. Организация лекотеки как вариативной

формы специального образования в Республике Татарстан /

А.А. Твардовская // Сборник Тезисов 2-й Всероссийской

Интернет-конференции «Грани науки – 2013» / Отв. ред.

А.В. Герасимов. – Казань : СМУиС, 2013. – С.219–220.

##submission.downloads##

Як цитувати

Твардовская, А. (2019). Дослідження комунікативної компетенції дітей із порушеннями розвитку в умовах Лекотеки. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (29). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%p