Аналіз мотиваційного компонента здорового способу життя старшокласників у навчальному процесі
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-28.%25pKeywords:
мотиваційний компонент здорового способу життя, збереження фізичного, психологічного, соціального, духовного здоров’я.Abstract
Проаналізовано результати психодіагностичного дослідження рівня розвитку мотиваційного (спонукального) компонента культури здорового способу життя учнів старших класів у навчально-виховній діяльності. Досліджено загальний рівень розвитку мотива ційного компонента культури здорового способу життя, який властивий переважній більшості учнів старших класів. Узагальнено та проаналізовано результати рівня розвитку мотива ційного компонента за основними аспектами здорового способу життя учнів, що спрямовані на збереження і зміцнення фізичного, психологічного, соціального та духовного здоров’я, такими як: – дотримання раціонального режиму дня (режиму сну, режи му навчання (праці) та відпочинку); дотримання раціо нального харчування (режиму харчування і його якості); дотримання опти мальної здоров’я- зберігальної рухової активності; дотримання особистої гігієни; – дотримання норм здорової психологічної життєдіяльності (гігієна розумової праці, раціональний режим праці (навчання) та відпочинку); організація індивідуального здоров’язберігаючого стилю праці (навчання) на основі знань про індивідуально-психологічні та психофізіологічні властивості особистості; використання навичок психологічної саморегуляції; творчий інтелектуальний (само)розвиток, пізнання, навчання; – дотримання норм здорового соціально-психологічного клімату в колективі (здорових взає мовідносин, спілкування); активна соціальна самореалізація в різних сферах життєдіяльності (навчальні, особистісні успіхи, досягнення, захоплення); дотримання норм здорової соціальної життєдіяльності, нормальна адаптація (відсутність шкідливих звичок, право порушень, соціально ризикованої поведінки); – дотримання духовних чеснот, релігійних заповідей, викорінення смертних пристрастей; життєдіяльність на основі Добра, Краси, Істини.
References
Волошко Н.І. Психологічна культура здоров’я : [навч.-
метод. посіб.] / Н.І. Волошко. – К. : Наук. світ, 2008. – 163 с.
Волошко Н.І. Психологія становлення здорового способу
життя в навчально-виховному процесі : програма-практикум : [наук.-метод. посіб.] / Н.І. Волошко. – К. : Наук. світ,
– 99 с.
Психологічне обґрунтування заходів пропагування психогігієнічного виховання і здорового способу життя серед сучасної молоді : монографія / [С.Д. Максименко, С.І. Болтівець,
О.М. Кокун, С.І. Здіорук, О.В. Губенко, Г.В. Гуменюк]; за
заг. ред. С.Д. Максименка. – К. : ДП «Інформ.-аналіт. агенство», 2012. – 152 с.
Рибалка В.В. Теорії особистості у вітчизняній психології та
педагогіці: [навч. посіб.] / В.В. Рибалка. – Одеса : Букаєв Вадим Вікторович, 2009. – 575 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.