Аналіз мотиваційного компонента здорового способу життя старшокласників у навчальному процесі

Автор(и)

  • Н.І. Волошко

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-28.%25p

Ключові слова:

мотиваційний компонент здорового способу життя, збереження фізичного, психологічного, соціального, духовного здоров’я.

Анотація

Проаналізовано результати психодіагностичного дослідження рівня розвитку мотиваційного (спонукального) компонента культури здорового способу життя учнів старших класів у навчально-виховній діяльності. Досліджено загальний рівень розвитку мотива ційного компонента культури здорового способу життя, який властивий переважній більшості учнів старших класів. Узагальнено та проаналізовано результати рівня розвитку мотива ційного компонента за основними аспектами здорового способу життя учнів, що спрямовані на збереження і зміцнення фізичного, психологічного, соціального та духовного здоров’я, такими як: – дотримання раціонального режиму дня (режиму сну, режи му навчання (праці) та відпочинку); дотримання раціо нального харчування (режиму харчування і його якості); дотримання опти мальної здоров’я- зберігальної рухової активності; дотримання особистої гігієни; – дотримання норм здорової психологічної життєдіяльності (гігієна розумової праці, раціональний режим праці (навчання) та відпочинку); організація індивідуального здоров’язберігаючого стилю праці (навчання) на основі знань про індивідуально-психологічні та психофізіологічні властивості особистості; використання навичок психологічної саморегуляції; творчий інтелектуальний (само)розвиток, пізнання, навчання; – дотримання норм здорового соціально-психологічного клімату в колективі (здорових взає мовідносин, спілкування); активна соціальна самореалізація в різних сферах життєдіяльності (навчальні, особистісні успіхи, досягнення, захоплення); дотримання норм здорової соціальної життєдіяльності, нормальна адаптація (відсутність шкідливих звичок, право порушень, соціально ризикованої поведінки); – дотримання духовних чеснот, релігійних заповідей, викорінення смертних пристрастей; життєдіяльність на основі Добра, Краси, Істини.

Посилання

Волошко Н.І. Психологічна культура здоров’я : [навч.-

метод. посіб.] / Н.І. Волошко. – К. : Наук. світ, 2008. – 163 с.

Волошко Н.І. Психологія становлення здорового способу

життя в навчально-виховному процесі : програма-практикум : [наук.-метод. посіб.] / Н.І. Волошко. – К. : Наук. світ,

– 99 с.

Психологічне обґрунтування заходів пропагування психогігієнічного виховання і здорового способу життя серед сучасної молоді : монографія / [С.Д. Максименко, С.І. Болтівець,

О.М. Кокун, С.І. Здіорук, О.В. Губенко, Г.В. Гуменюк]; за

заг. ред. С.Д. Максименка. – К. : ДП «Інформ.-аналіт. агенство», 2012. – 152 с.

Рибалка В.В. Теорії особистості у вітчизняній психології та

педагогіці: [навч. посіб.] / В.В. Рибалка. – Одеса : Букаєв Вадим Вікторович, 2009. – 575 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Волошко, Н. (2019). Аналіз мотиваційного компонента здорового способу життя старшокласників у навчальному процесі. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (28). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-28.%p