Професіогенез та професійні кризи особистості медпрацівника
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-28.%25pKeywords:
самооцінка, професійні обов’язки, професійне самовизначення, професіогенез, професійні кризи, особистість, медпрацівник, професійна діяльність.Abstract
Констатується, що навчальна мотивація складається з оцінки студентами різноманітних аспектів навчального процесу, його змісту, форм організації з точки зору їх індивідуальних потреб і цілей, які можуть співпадати чи не співпадати з цілями навчання. Зроблено висновок, що професійне становлення навчальної діяльності студентів знаходиться на початковому рівні свого наукового вдосконалення. Встановлено, що успішність навчання залежить від багатьох аспектів психологічної активності. Зазначено, що одним із таких факторів успішності є мотиваційна складова діяльності. Сильні і слабкі студенти відрізняються один від одного не рівнем інтелекту, а мотивацією до навчальної діяльності. Досліджено, що процес професійного самовизначення включає розвиток самосвідомості, формування системи ціннісних орієнтацій, моделювання свого майбутнього, побудову еталонів у вигляді ідеального зразка професіонала. Встановлено, що соціальна орієнтація багато в чому визначає професійне самоусвідомлення людини, її професійне самовизначення та професійний вибір і здійснення себе в професії включає формування зразка професії, особливо на етапі вибору сфери професійної діяльності. Підтверджено, що образ майбутньої професії – достатньо складне утворення, яке включає емоційні і когнітивні компоненти. Для обґрунтування професійного вибору необхідно також, щоб вимоги з боку професії співпадали з можливостями людини, в протилежному випадку в самосвідомості людини накопичується негативний життєвий досвід, формуються своєрідні способи рішення виникаючих перед ними завдань – уникання проблем, їх ігнорування. Встановлено, що підвищення самооцінки є суттєвим фактором готовності до виконання професійних обов’язків.
References
Абрамова Г.С. Возрастная психология / Г.С. Абрамова. –
М. : Академия, 1997. – 322 с.
Асмолов А.Г. Особистість як предмет психологічного дослідження / А.Г. Асмолов. – М. : Вид-во МГУ, 1984. – 104 с.
Блейхер В.М. Клінічна патопсихологія / В.М. Блейхер. –
Ташкент, 1976. – С. 45–68.
Вілюнас В.К. Психологічні механізми мотивації людини /
В.К. Вілюнас. – М., 1990. – С. 328–375.
Виготський Л.С. Зібрання творів: В 6 т. / Під ред.
Д.Б.Ельконіна. – М. : Педагогіка, 1984. – Т.4. – 432 с.
Воячек В.І. Врачебная тайна и врачебная этика / Под ред.
В.Р.Осипова. – Л., 1930. – 95 с.
Головаха Є.І. Життєва перспектива і професійне самовизначення молоді / Є.І. Головаха. – Київ : Наукова думка, 1988. –
с.
Зеер Е.Ф. Личностно ориентированное профессиональное
обучение / Е.Ф. Зеер; Урал. Гос.проф.-пед.ун-т. – Екатеринбург, 1998. – 126 с.
Климов Е.А. Психология профессионального самоопределения / Е.А. Климов. – Ростов-на-Дону, 1996. – 134 с.
Менделевич В.Д. Клиническая медицинская психология:
Практическое руководство / В.Д. Менделевич. – М. : Мед
пресс, 1998. – 229 с.
Титма М.Х. Выбор профессии как социальная проблема /
М.Х. Титма. – М. : Мысль, 1975. – 198 с.
Харди И. Врач, сестра, больной. Психология роботы с
больными / И. Харди. – Будапешт: Академия Кладо, 1974. –
с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.