Професіогенез та професійні кризи особистості медпрацівника

Автор(и)

  • Л.С. Пилипчук

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-28.%25p

Ключові слова:

самооцінка, професійні обов’язки, професійне самовизначення, професіогенез, професійні кризи, особистість, медпрацівник, професійна діяльність.

Анотація

Констатується, що навчальна мотивація складається з оцінки студентами різноманітних аспектів навчального процесу, його змісту, форм організації з точки зору їх індивідуальних потреб і цілей, які можуть співпадати чи не співпадати з цілями навчання. Зроблено висновок, що професійне становлення навчальної діяльності студентів знаходиться на початковому рівні свого наукового вдосконалення. Встановлено, що успішність навчання залежить від багатьох аспектів психологічної активності. Зазначено, що одним із таких факторів успішності є мотиваційна складова діяльності. Сильні і слабкі студенти відрізняються один від одного не рівнем інтелекту, а мотивацією до навчальної діяльності. Досліджено, що процес професійного самовизначення включає розвиток самосвідомості, формування системи ціннісних орієнтацій, моделювання свого майбутнього, побудову еталонів у вигляді ідеального зразка професіонала. Встановлено, що соціальна орієнтація багато в чому визначає професійне самоусвідомлення людини, її професійне самовизначення та професійний вибір і здійснення себе в професії включає формування зразка професії, особливо на етапі вибору сфери професійної діяльності. Підтверджено, що образ майбутньої професії – достатньо складне утворення, яке включає емоційні і когнітивні компоненти. Для обґрунтування професійного вибору необхідно також, щоб вимоги з боку професії співпадали з можливостями людини, в протилежному випадку в самосвідомості людини накопичується негативний життєвий досвід, формуються своєрідні способи рішення виникаючих перед ними завдань – уникання проблем, їх ігнорування. Встановлено, що підвищення самооцінки є суттєвим фактором готовності до виконання професійних обов’язків.

Посилання

Абрамова Г.С. Возрастная психология / Г.С. Абрамова. –

М. : Академия, 1997. – 322 с.

Асмолов А.Г. Особистість як предмет психологічного дослідження / А.Г. Асмолов. – М. : Вид-во МГУ, 1984. – 104 с.

Блейхер В.М. Клінічна патопсихологія / В.М. Блейхер. –

Ташкент, 1976. – С. 45–68.

Вілюнас В.К. Психологічні механізми мотивації людини /

В.К. Вілюнас. – М., 1990. – С. 328–375.

Виготський Л.С. Зібрання творів: В 6 т. / Під ред.

Д.Б.Ельконіна. – М. : Педагогіка, 1984. – Т.4. – 432 с.

Воячек В.І. Врачебная тайна и врачебная этика / Под ред.

В.Р.Осипова. – Л., 1930. – 95 с.

Головаха Є.І. Життєва перспектива і професійне самовизначення молоді / Є.І. Головаха. – Київ : Наукова думка, 1988. –

с.

Зеер Е.Ф. Личностно ориентированное профессиональное

обучение / Е.Ф. Зеер; Урал. Гос.проф.-пед.ун-т. – Екатеринбург, 1998. – 126 с.

Климов Е.А. Психология профессионального самоопределения / Е.А. Климов. – Ростов-на-Дону, 1996. – 134 с.

Менделевич В.Д. Клиническая медицинская психология:

Практическое руководство / В.Д. Менделевич. – М. : Мед

пресс, 1998. – 229 с.

Титма М.Х. Выбор профессии как социальная проблема /

М.Х. Титма. – М. : Мысль, 1975. – 198 с.

Харди И. Врач, сестра, больной. Психология роботы с

больными / И. Харди. – Будапешт: Академия Кладо, 1974. –

с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Пилипчук, Л. (2019). Професіогенез та професійні кризи особистості медпрацівника. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (28). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-28.%p