Психологічні особливості професійного мислення маркетологів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%25pKeywords:
професійне мислення, маркетингова діяльність, маркетолог, психологічні особливості професійного мислення, творче мислення.Abstract
У статті досліджуються проблеми професійного мислен-
ня фахівців з маркетингу. Розглянуто різні підходи до поняття профе-
сійного мислення в психології. Висвітлено особливості маркетингової
діяльності та психологічно-важливі якості маркетолога: креативність,
допитливість, розвинена уява, спостережливість, комунікабельність,
вміння приймати рішення в нестандартних ситуаціях, розвинута інтуї-
ція тощо. Виділено складові компоненти професійного мислення фахів-
ців з маркетингу: мотиваційний, змістовний, рефлексивний та творчий.
Розкрито психологічні особливості професійного мислення маркетоло-
га: аналітичність, стратегічність, інтегративність, системність, ергоно-
мічність, творча інтуїція, винахідливість та креативність.
References
Валиуллина Г. Г. Возрастно-половые особенности развития
профессионального мышления студентов : дис. … на соиска-
ние ученой степени канд. психол. наук : 19.00.13 / Гайсаев-
на Валиуллина Гульнара. – Астрахань, 2007. – 193 с.
Викладання маркетингу: Чому і як навчати студентів для
роботи в умовах невизначеного підприємницького середови-
ща: Матеріали науково-практичної конференції, м. Київ,
березня 2009 року. – К. : Навчально-методичний центр
«Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Украї-
ні», 2009. – 138 с.
Герцен О. В. Педагогические условия развития профессиональ-
ного мышления у будущих экономистов в образовательном про-
цессе вуза : дис. … на соискание ученой степени канд. пед. наук.
00.08. «Теория и методика профессионального образования»
/ Ольга Вячеславовна Герцен. – Белгород. – 2005. – 173 с.
Гура Т. Е. Профессиональное мышление как основа саморе-
ализации педагога: [Электронный ресурс] / Т. Е. Гура. – Ре-
жим доступа : http://virtkafedra.ucoz.ua/publ/pprpopopr/
rol_psikhologichnoji_sluzhbi_v_rozvitku_osobistisno_
kompetentnisnogo_pidkhodu_v_osviti/professionalnoe_
myshlenie_kak_osnova_samorealizacii_pedagoga/6-1-0-22
Джелілова Л. Р. Психологічні особливості розвитку профе-
сійного мислення у майбутніх вчителів початкової школи :
дис. … на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук : спец.
00.07 «Педагогічна та вікова психологія» / Лілія Рефі-
ківна Джелілова. – Одеса, 2008. – 236 с.
Засєкіна Л. В. Особливості формування професійно-творчого
мислення майбутнього фахівця іноземної мови : дис. …канд.
псих. наук: 19.00.07 / Лариса Володимирівна Засєкіна. –
Луцьк , 2000 . – 200 с.
Кашапов М. М. Психология профессионального педагогичес-
кого мышления: дис… на соискание ученой степени доктора
психол. наук. 19.00.07. «Педагогическая психология» / Мер-
галяс Мергалимович Кашапов. – Ярославль, 2000. – 444 с.
Корнилов Ю.К. Психология практического мышления:
Монография / Ю. К. Корнилов. – Ярославль: ДИА-Пресс,
– 205 с.
Крушельницька Я. В. Фізіологія і психологія праці: підруч-
ник / Я.В. Крушельницька. – К.: КНЕУ, 2003. – 367 с.
Маркова А. К. Психология профессионализма / А. К. Марко-
ва. – М. : Профиздат, 1996. – 253 с.
Репьев А. П. Маркетинговое мышление, или Клиентома-
ния / А. П. Репьев. – М. : Изд-во Эксмо, 2006. – 384 с.
Решетова З. А. Психологические основы профессионального
обучения / З. А. Решетова. – М. : Издательcтво Московского
университета, 1985. – 208 с.
Слезкин Р. Тесты для менеджера по маркетингу: [Элек т-
ронный ресурс] / Р. Слезкин. – Режим доступа : http://hrportal.
ru/article/testy-dlya-menedzhera-po-marketingu.
Тарасова О. В. Психологічний зміст професійного мислен-
ня особистості: [Електронний ресурс] / О. В. Тарасова. –
Режим доступу : http://www.rusnauka.com/8_DN_2011/
Psihologia/8_82491.doc.htm.
Топузова А. Н. Формирование профессионального мыш-
ления у студентов управленческих специальностей в вузе:
автореф. дис. на соискание ученой степени канд. пед. наук:
спец. 13.00.08 «Теория и методика профессионального об-
разования» / Анна Николаевна Топузова. – Магнитогорск,
– 21 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.