Психологічні особливості професійного мислення маркетологів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%25pКлючові слова:
професійне мислення, маркетингова діяльність, маркетолог, психологічні особливості професійного мислення, творче мислення.Анотація
У статті досліджуються проблеми професійного мислен-
ня фахівців з маркетингу. Розглянуто різні підходи до поняття профе-
сійного мислення в психології. Висвітлено особливості маркетингової
діяльності та психологічно-важливі якості маркетолога: креативність,
допитливість, розвинена уява, спостережливість, комунікабельність,
вміння приймати рішення в нестандартних ситуаціях, розвинута інтуї-
ція тощо. Виділено складові компоненти професійного мислення фахів-
ців з маркетингу: мотиваційний, змістовний, рефлексивний та творчий.
Розкрито психологічні особливості професійного мислення маркетоло-
га: аналітичність, стратегічність, інтегративність, системність, ергоно-
мічність, творча інтуїція, винахідливість та креативність.
Посилання
Валиуллина Г. Г. Возрастно-половые особенности развития
профессионального мышления студентов : дис. … на соиска-
ние ученой степени канд. психол. наук : 19.00.13 / Гайсаев-
на Валиуллина Гульнара. – Астрахань, 2007. – 193 с.
Викладання маркетингу: Чому і як навчати студентів для
роботи в умовах невизначеного підприємницького середови-
ща: Матеріали науково-практичної конференції, м. Київ,
березня 2009 року. – К. : Навчально-методичний центр
«Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Украї-
ні», 2009. – 138 с.
Герцен О. В. Педагогические условия развития профессиональ-
ного мышления у будущих экономистов в образовательном про-
цессе вуза : дис. … на соискание ученой степени канд. пед. наук.
00.08. «Теория и методика профессионального образования»
/ Ольга Вячеславовна Герцен. – Белгород. – 2005. – 173 с.
Гура Т. Е. Профессиональное мышление как основа саморе-
ализации педагога: [Электронный ресурс] / Т. Е. Гура. – Ре-
жим доступа : http://virtkafedra.ucoz.ua/publ/pprpopopr/
rol_psikhologichnoji_sluzhbi_v_rozvitku_osobistisno_
kompetentnisnogo_pidkhodu_v_osviti/professionalnoe_
myshlenie_kak_osnova_samorealizacii_pedagoga/6-1-0-22
Джелілова Л. Р. Психологічні особливості розвитку профе-
сійного мислення у майбутніх вчителів початкової школи :
дис. … на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук : спец.
00.07 «Педагогічна та вікова психологія» / Лілія Рефі-
ківна Джелілова. – Одеса, 2008. – 236 с.
Засєкіна Л. В. Особливості формування професійно-творчого
мислення майбутнього фахівця іноземної мови : дис. …канд.
псих. наук: 19.00.07 / Лариса Володимирівна Засєкіна. –
Луцьк , 2000 . – 200 с.
Кашапов М. М. Психология профессионального педагогичес-
кого мышления: дис… на соискание ученой степени доктора
психол. наук. 19.00.07. «Педагогическая психология» / Мер-
галяс Мергалимович Кашапов. – Ярославль, 2000. – 444 с.
Корнилов Ю.К. Психология практического мышления:
Монография / Ю. К. Корнилов. – Ярославль: ДИА-Пресс,
– 205 с.
Крушельницька Я. В. Фізіологія і психологія праці: підруч-
ник / Я.В. Крушельницька. – К.: КНЕУ, 2003. – 367 с.
Маркова А. К. Психология профессионализма / А. К. Марко-
ва. – М. : Профиздат, 1996. – 253 с.
Репьев А. П. Маркетинговое мышление, или Клиентома-
ния / А. П. Репьев. – М. : Изд-во Эксмо, 2006. – 384 с.
Решетова З. А. Психологические основы профессионального
обучения / З. А. Решетова. – М. : Издательcтво Московского
университета, 1985. – 208 с.
Слезкин Р. Тесты для менеджера по маркетингу: [Элек т-
ронный ресурс] / Р. Слезкин. – Режим доступа : http://hrportal.
ru/article/testy-dlya-menedzhera-po-marketingu.
Тарасова О. В. Психологічний зміст професійного мислен-
ня особистості: [Електронний ресурс] / О. В. Тарасова. –
Режим доступу : http://www.rusnauka.com/8_DN_2011/
Psihologia/8_82491.doc.htm.
Топузова А. Н. Формирование профессионального мыш-
ления у студентов управленческих специальностей в вузе:
автореф. дис. на соискание ученой степени канд. пед. наук:
спец. 13.00.08 «Теория и методика профессионального об-
разования» / Анна Николаевна Топузова. – Магнитогорск,
– 21 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.