Оволодіння цінностями педагогічної професії у процесі професійної підготовки фахівця
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%25pKeywords:
цінності, особистісні ціннісні орієнтації, професійні цінності, особистісне самовизначення, професійне самовизначення, структура особистості, професійно-педагогічна спрямованість, професійний шлях.Abstract
У статті розглядаються характе-
ристики ціннісних орієнтацій особистості майбутнього вчителя як со-
ціальних цінностей, що виступають для педагога в якості стратегічних
цілей його діяльності, посідають визначальний щабель у мотиваційно-
регулятивній системі поведінки та професійної діяльності і впливають
на зміст, спрямованість його потреб, мотивів і інтересів. Досліджено
ефективні форми роботи зі студентами, зокрема, психологічні вправи
та аналіз, розв’язування життєвих і педагогічних ситуацій, які спри-
яють виробленню позитивної мотивації на майбутню професійну ді-
яльність, зростанню альтруїстичної спрямованості діяльності вчителя,
розширенню пізнавального інтересу до оволодіння обраною професією,
зміщенню акцентів з професійно-предметних цінностей на особистісно
зорієнтовані.
References
Бех І.Д. Особистісно зорієнтоване виховання: науково-ме-
тод. посібник / І.Д.Бех. – К.: ІЗМН, 1998. – 204 с.
Долинська Л.В. Психологія ціннісних орієнтацій майбут-
нього вчителя: навч.-метод. посібник / Л.В.Долинська,
Н.П. Максимчук. – Кам’янець-Подільський: ФОП Си-
син О.В., 2008. – 124 с.
Игры – обучение, тренинг, досуг... / Под ред. В.В.Пет-
русинского. – Кн.5 // Педагогические игры. – М., 1994. –
с.
Психологія самоактивності особистості учнів у вихов но-
му процесі: навч.-метод. посібник / За заг. ред. М.Й.Бо-
ришевського. – К.: ІЗМН, 1998. – 192 с.
Роменець В.А. Психологія творчості / В.А. Роменець. – К.,
– 248 с.
Семиченко В.А. Психолого – педагогiчнi проблеми
пiдготовки майбутнiх учителів / В.А.Семиченко //
Методичнi ре комендацiї до вивчення спецкурсу «Пси-
хологiчна структура професiйної дiяльностi вчителя». – К.:
КДПI, 1991. – 69 с.
Скульський Р.П. Вивчення прiоритетних цiнностей молодi
та їх урахування в процесi виховання майбутнiх вчителів /
Р.П.Скульський // Цiнностi освiти i виховання / За заг. ред.
О.В.Сухомлинської. – К., 1997. – С. 200-202.
Социология молодёжи: Учебник / Под ред. проф.
В.Т.Лисовского. – СПб: Изд – во С.-Петербургского ун -та,
– 460 с.
Яремчук С.В. Формування професійно-психологічної спря-
мованості майбутнього вчителя: автореф. дис. для здобуття
наук. ступеня канд. психол. наук: спец.19.00.07. «Вікова та
педагогічна психологія» / С.В.Яремчук. – К., 1999. – 18 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.