Оволодіння цінностями педагогічної професії у процесі професійної підготовки фахівця
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%25pКлючові слова:
цінності, особистісні ціннісні орієнтації, професійні цінності, особистісне самовизначення, професійне самовизначення, структура особистості, професійно-педагогічна спрямованість, професійний шлях.Анотація
У статті розглядаються характе-
ристики ціннісних орієнтацій особистості майбутнього вчителя як со-
ціальних цінностей, що виступають для педагога в якості стратегічних
цілей його діяльності, посідають визначальний щабель у мотиваційно-
регулятивній системі поведінки та професійної діяльності і впливають
на зміст, спрямованість його потреб, мотивів і інтересів. Досліджено
ефективні форми роботи зі студентами, зокрема, психологічні вправи
та аналіз, розв’язування життєвих і педагогічних ситуацій, які спри-
яють виробленню позитивної мотивації на майбутню професійну ді-
яльність, зростанню альтруїстичної спрямованості діяльності вчителя,
розширенню пізнавального інтересу до оволодіння обраною професією,
зміщенню акцентів з професійно-предметних цінностей на особистісно
зорієнтовані.
Посилання
Бех І.Д. Особистісно зорієнтоване виховання: науково-ме-
тод. посібник / І.Д.Бех. – К.: ІЗМН, 1998. – 204 с.
Долинська Л.В. Психологія ціннісних орієнтацій майбут-
нього вчителя: навч.-метод. посібник / Л.В.Долинська,
Н.П. Максимчук. – Кам’янець-Подільський: ФОП Си-
син О.В., 2008. – 124 с.
Игры – обучение, тренинг, досуг... / Под ред. В.В.Пет-
русинского. – Кн.5 // Педагогические игры. – М., 1994. –
с.
Психологія самоактивності особистості учнів у вихов но-
му процесі: навч.-метод. посібник / За заг. ред. М.Й.Бо-
ришевського. – К.: ІЗМН, 1998. – 192 с.
Роменець В.А. Психологія творчості / В.А. Роменець. – К.,
– 248 с.
Семиченко В.А. Психолого – педагогiчнi проблеми
пiдготовки майбутнiх учителів / В.А.Семиченко //
Методичнi ре комендацiї до вивчення спецкурсу «Пси-
хологiчна структура професiйної дiяльностi вчителя». – К.:
КДПI, 1991. – 69 с.
Скульський Р.П. Вивчення прiоритетних цiнностей молодi
та їх урахування в процесi виховання майбутнiх вчителів /
Р.П.Скульський // Цiнностi освiти i виховання / За заг. ред.
О.В.Сухомлинської. – К., 1997. – С. 200-202.
Социология молодёжи: Учебник / Под ред. проф.
В.Т.Лисовского. – СПб: Изд – во С.-Петербургского ун -та,
– 460 с.
Яремчук С.В. Формування професійно-психологічної спря-
мованості майбутнього вчителя: автореф. дис. для здобуття
наук. ступеня канд. психол. наук: спец.19.00.07. «Вікова та
педагогічна психологія» / С.В.Яремчук. – К., 1999. – 18 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.