Психологічні чинники і механізми формування професійної «Я-концепції» майбутніх рятівників
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%25pKeywords:
майбутній рятівник, курсант, формування, становлення, самовизначення, професійна «Я-концепція», соціалізація, професійний розвиток, професіоналізація.Abstract
У статті здійснено теоре-
тичний аналіз психологічних чинників та механізмів формування про-
фесійної «Я-концепції». Процес формування професійної «Я-концепції»
майбутніх рятівників вбачається у психологічному забезпеченні на-
вчального процесу в освітньому просторі. Зазначається, що становлення
професійної «Я-концепції» обумовлено низкою факторів, зокрема соці-
альним середовищем, процесом соціалізації особистості та соціальною
взаємодією під час фахового навчання. Проаналізовано, що більшість
авторів розглядають професійний розвиток особистості як інтеграцію
двох процесів: розвиток особистості в онтогенезі і професіоналізація осо-
бистості з періоду початку професійного самовизначення до завершення
активної трудової діяльності. Розглянуто модель професійного розвитку особистості. Вказано умови формування професійної «Я-концепції»
майбутнього рятівника.
References
Гуменюк О.Є. Психологія Я – концепції: монографія/ О.Є.
Гуменюк. – Тернопіль: Економічна думка, 2002.
Джеймс У. Психология / Под ред. Л.А. Петровской. – М.:
Педагогика, 1991.
Жигайло Н. І. Соціальна педагогіка : навчальний посібник/
Н. І. Жигайло. – Львів : «Новий Світ-2000», 2007. – 256 с.
Жигайло Н. І. Комунікативний менеджмент: навчальний
посібник / Н. І. Жигайло. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка,
– 368 с.
Каламаж Р.В. Я-концепція як складова професійної самосвідо-
мості юристів/Р.В. Каламаж//Наукові записки. Серія «Психо-
логія і педагогіка». – Острог, 2006. – Вип. 7. – С. 156-164.
Католик Г. В. Психологія формування професійної
Я-концепції практичного психолога / Г.В. Католик. – Львів:
ЛНУ імені Івана Франка, 2013. – 406 с.
Кон И.С. Категория «Я» в психологии / И.С. Кон // Психо-
логический журнал. – 1981. – №3.
Кочубейник О.М. Культурний еталон буття особистості та його
вплив на «Я»- концепцію / О.М. Кочубейник // Проблеми за-
гальної та педагогічної психології. Збірник наукових праць
Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / за ред.
С.Д.Максименка. – К.: Волинські обереги. – 2000. – Т.2. – Ч.3.
Максименко С. Д. Психологія особистості: підруч. для сту-
дентів вищих навч. закладів / С. Д. Максименко, К. С. Мак-
сименко, М. В. Папуча. – К.: КММ, 2007. – 296 с.
Пасічник І.Д. Психологічні характеристики індивідуально
мислення // Наукові записки. Серія «Психологія і педагогі-
ка». Тематичний випуск: «Сучасні дослідження когнітивної
психології». – Острог: Вид-во Національного університету
«Осрозька академія», 2009. – Вип.13.
Жигайло О. О. Структурно-динамічні особливості розвитку
Я-концепції молодшого школяра : Дис. канд. наук: 19.00.07
/ О. О. Жигайло. – 2009. [Електр. ресурс]. – Режим доступу:
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.