Психологічні чинники і механізми формування професійної «Я-концепції» майбутніх рятівників

Автор(и)

  • О.В. Шибрук

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%25p

Ключові слова:

майбутній рятівник, курсант, формування, становлення, самовизначення, професійна «Я-концепція», соціалізація, професійний розвиток, професіоналізація.

Анотація

У статті здійснено теоре-
тичний аналіз психологічних чинників та механізмів формування про-
фесійної «Я-концепції». Процес формування професійної «Я-концепції»
майбутніх рятівників вбачається у психологічному забезпеченні на-
вчального процесу в освітньому просторі. Зазначається, що становлення
професійної «Я-концепції» обумовлено низкою факторів, зокрема соці-
альним середовищем, процесом соціалізації особистості та соціальною
взаємодією під час фахового навчання. Проаналізовано, що більшість
авторів розглядають професійний розвиток особистості як інтеграцію
двох процесів: розвиток особистості в онтогенезі і професіоналізація осо-
бистості з періоду початку професійного самовизначення до завершення
активної трудової діяльності. Розглянуто модель професійного розвитку особистості. Вказано умови формування професійної «Я-концепції»
майбутнього рятівника.

Посилання

Гуменюк О.Є. Психологія Я – концепції: монографія/ О.Є.

Гуменюк. – Тернопіль: Економічна думка, 2002.

Джеймс У. Психология / Под ред. Л.А. Петровской. – М.:

Педагогика, 1991.

Жигайло Н. І. Соціальна педагогіка : навчальний посібник/

Н. І. Жигайло. – Львів : «Новий Світ-2000», 2007. – 256 с.

Жигайло Н. І. Комунікативний менеджмент: навчальний

посібник / Н. І. Жигайло. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка,

– 368 с.

Каламаж Р.В. Я-концепція як складова професійної самосвідо-

мості юристів/Р.В. Каламаж//Наукові записки. Серія «Психо-

логія і педагогіка». – Острог, 2006. – Вип. 7. – С. 156-164.

Католик Г. В. Психологія формування професійної

Я-концепції практичного психолога / Г.В. Католик. – Львів:

ЛНУ імені Івана Франка, 2013. – 406 с.

Кон И.С. Категория «Я» в психологии / И.С. Кон // Психо-

логический журнал. – 1981. – №3.

Кочубейник О.М. Культурний еталон буття особистості та його

вплив на «Я»- концепцію / О.М. Кочубейник // Проблеми за-

гальної та педагогічної психології. Збірник наукових праць

Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / за ред.

С.Д.Максименка. – К.: Волинські обереги. – 2000. – Т.2. – Ч.3.

Максименко С. Д. Психологія особистості: підруч. для сту-

дентів вищих навч. закладів / С. Д. Максименко, К. С. Мак-

сименко, М. В. Папуча. – К.: КММ, 2007. – 296 с.

Пасічник І.Д. Психологічні характеристики індивідуально

мислення // Наукові записки. Серія «Психологія і педагогі-

ка». Тематичний випуск: «Сучасні дослідження когнітивної

психології». – Острог: Вид-во Національного університету

«Осрозька академія», 2009. – Вип.13.

Жигайло О. О. Структурно-динамічні особливості розвитку

Я-концепції молодшого школяра : Дис. канд. наук: 19.00.07

/ О. О. Жигайло. – 2009. [Електр. ресурс]. – Режим доступу:

http://www.lib.ua-ru.net/diss/cont/355574.html

##submission.downloads##

Як цитувати

Шибрук, О. (2019). Психологічні чинники і механізми формування професійної «Я-концепції» майбутніх рятівників. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (24). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%p