Вплив позитивних цінностей педагога на формування позитивних цінностей та «сильних» рис характеру учнів

Authors

  • Р.О. Труляєв

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-21.%25p

Keywords:

позитивний особистісний потенціал, позитивні цінності, «сильні» риси характеру, самооцінка, суб’єктивне благополуччя.

Abstract

У статті розкрито психологічний механізм впливу позитивних
цінностей та «сил характеру» педагога на оптимальне функціонування
учнів як суб’єктів навчально-пізнавальної діяльності. Наведено резуль-
тати дослідження впливу позитивних цінностей педагога на форму-
вання позитивних цінностей та «сильних» рис характеру школярів. У
результаті емпіричного дослідження встановлено, що вираженість по-
зитивних цінностей вчителя лежить в основі формування відповідних
позитивних цінностей та оптимально високої самооцінки учнів і, таким
чином, забезпечує їх суб’єктивне благополуччя. Особливу роль при цьо-
му відіграє тріада позитивних цінностей педагога «Мудрість», «Гуман-
ність», «Справедливість».

References

Аршава І. Ф. Суб’єктивне благополуччя і його індивіду-

ально-психологічні та особистісні кореляти / І.Ф. Аршава,

Д. В. Носенко// Вісник ДНУ ім. О.Гончара. Серія «Педа-

гогіка та психологія». – Д.: ДНУ, 2012. – Вип.18. – Т.20,

№9/1. – С. 3-10.

Носенко Е. Л. Новий підхід до дослідження «цінностей у

дії»: переваги, досвід, застосування для вивчення чинників

емоційного вигорання педагога / Е. Л. Носенко, Н. В. Гри-

сенко // Проблеми сучасної психології: зб. наук. пр. К-ПНУ

ім. І. Огієнка, Ін-ту психології ім. Г. С. Костюка АПН Украї-

ни , 2010. – Вип. 10. – С. 490-500.

Перова Е. А. Оптимизм как одна из составляющих

субъективного благополучия / Е. А. Перова, С. Н. Эн-

циклопов// Вопросы психологии, 2009, №1. – С. 51 - 57.

Селигман Мартин Э. П. Новая позитивная психология:

Научный взгляд на счастье и смысл жизни / Мартин Э. П.

Селигман; пер. с англ. – М.: Изд-во «София», 2006. – 368 с.

Теория и методология психологии: Постнеклассическая

перспектива / отв. ред. А. Л. Журавлев, А. В. Юревич. – М.:

Изд-во «Институт психологии РАН», 2007. – 528 с.

Blore J.D. Subjective Wellbeing: An Assessment of Competing

Theories: Submitted in fulfilment of the requirements for the

degree of Doctor of Philosophy / Jed Daniel Blore. - Deakin

University, 2008. – 90 р.

Martin E. P. Seligman, Tracy A. Steen, Nansook Park,

Christofer Peterson. Positive Psychology Progress. Empirical

Validation of Interventions//American Psychologist, July-

August 2005. – p. 410 - 421.

Subjective well-being: Three decades of progress / Е. Diener, E.

М. Suh, R. E. Lucas, Н. Е. Smith // Psychological Bulletin. –

– 125. – Р. 276–302.

How to Cite

Труляєв, Р. (2019). Вплив позитивних цінностей педагога на формування позитивних цінностей та «сильних» рис характеру учнів. Collection of Research Papers "Problems of Modern Psychology", (21). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-21.%p