Вплив позитивних цінностей педагога на формування позитивних цінностей та «сильних» рис характеру учнів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-21.%25pКлючові слова:
позитивний особистісний потенціал, позитивні цінності, «сильні» риси характеру, самооцінка, суб’єктивне благополуччя.Анотація
У статті розкрито психологічний механізм впливу позитивних
цінностей та «сил характеру» педагога на оптимальне функціонування
учнів як суб’єктів навчально-пізнавальної діяльності. Наведено резуль-
тати дослідження впливу позитивних цінностей педагога на форму-
вання позитивних цінностей та «сильних» рис характеру школярів. У
результаті емпіричного дослідження встановлено, що вираженість по-
зитивних цінностей вчителя лежить в основі формування відповідних
позитивних цінностей та оптимально високої самооцінки учнів і, таким
чином, забезпечує їх суб’єктивне благополуччя. Особливу роль при цьо-
му відіграє тріада позитивних цінностей педагога «Мудрість», «Гуман-
ність», «Справедливість».
Посилання
Аршава І. Ф. Суб’єктивне благополуччя і його індивіду-
ально-психологічні та особистісні кореляти / І.Ф. Аршава,
Д. В. Носенко// Вісник ДНУ ім. О.Гончара. Серія «Педа-
гогіка та психологія». – Д.: ДНУ, 2012. – Вип.18. – Т.20,
№9/1. – С. 3-10.
Носенко Е. Л. Новий підхід до дослідження «цінностей у
дії»: переваги, досвід, застосування для вивчення чинників
емоційного вигорання педагога / Е. Л. Носенко, Н. В. Гри-
сенко // Проблеми сучасної психології: зб. наук. пр. К-ПНУ
ім. І. Огієнка, Ін-ту психології ім. Г. С. Костюка АПН Украї-
ни , 2010. – Вип. 10. – С. 490-500.
Перова Е. А. Оптимизм как одна из составляющих
субъективного благополучия / Е. А. Перова, С. Н. Эн-
циклопов// Вопросы психологии, 2009, №1. – С. 51 - 57.
Селигман Мартин Э. П. Новая позитивная психология:
Научный взгляд на счастье и смысл жизни / Мартин Э. П.
Селигман; пер. с англ. – М.: Изд-во «София», 2006. – 368 с.
Теория и методология психологии: Постнеклассическая
перспектива / отв. ред. А. Л. Журавлев, А. В. Юревич. – М.:
Изд-во «Институт психологии РАН», 2007. – 528 с.
Blore J.D. Subjective Wellbeing: An Assessment of Competing
Theories: Submitted in fulfilment of the requirements for the
degree of Doctor of Philosophy / Jed Daniel Blore. - Deakin
University, 2008. – 90 р.
Martin E. P. Seligman, Tracy A. Steen, Nansook Park,
Christofer Peterson. Positive Psychology Progress. Empirical
Validation of Interventions//American Psychologist, July-
August 2005. – p. 410 - 421.
Subjective well-being: Three decades of progress / Е. Diener, E.
М. Suh, R. E. Lucas, Н. Е. Smith // Psychological Bulletin. –
– 125. – Р. 276–302.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.