Психологічні особливості копінг– стратегій старшокласників з різним рівнем оптимізму
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-16.%25pKeywords:
диспозиційний оптимізм, копінг_стратегії, стилі гумору, стрес, особистісні характеристики.Abstract
У статті представлено результати емпіричного дослідження
особливостей копінгстратегій старшокласників з різним рівнем
оптимізму. Встановлено схильність до застосування активних та прямих
копінгстратегій особами з високим рівнем диспозиційного оптимізму й
непрямих і просоціальних – з низьким. Емпірично обґрунтовано
класифікацію досліджуваних залежно від міри прояву позитивних та
негативних очікувань. Виявлено особливості копінгстратегій та стилів
гумору представників різних типів.
References
Вітебська П. Педагогічний оптимізм вихователя як гума
ністична цінність у світлі сучасного навчальновиховного
процесу / П.Вітебська // Вісник Луганського національного
університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки. –
– № 23 (186) – С.2733.
Водопьянова Н. Психодиагностика стресса / Н.Водопьянова. –
СПб.: Питер, 2009. – 336 с.
Гордеева Т. Оптимистическое мышление личности как со
ставляющая личностного потенциала / Т.О. Гордеева //
Психологическая диагностика. – 2007. – № 1. – С. 3265.
Гордеева Т., Осин Е., Шевяхова В. Диагностика оптимизма как
стиля объяснения успехов и неудач: опросник СТОУН. – М.:
Смысл, 2009. – 152 с.
Гордеева Т., Сычев О., Осин Е. Разработка русскоязычной
версии теста диспозиционного оптимизма (LOT) // Пси
хологическая диагностика – 2010. – № 2 – С. 3664.
Замышляева М. Оптимизм и пессимизм в совладающем поведении
в юношеском воздасте: автореф. дис. на соискание уч. ст. канд.
психол.наук: 19.00.13 / М.Замышляева. – М., 2006. – 22 с.
Мартин Р. Психология юмора: [пер. с англ.] / Р.Мартин. –
СПб.: Питер, 2009. – 480 с.
Рогов Е. Настольная книга практического психолога: в 2 кн.
Кн.1.: Система работы психолога с детьми разного возраста: учеб.
пособие / Е.Рогов. – М.: Издво ВЛАДОСПРЕСС, 2006. – 383 с.
Скворцов С., Зайва О. Методика дослідження стилів гумору
(HSQ) та Шкала використання гумору як ресурсу стресопо
долання (CHS): опис, адаптація, застосування / С.Скворцов,
О.Зайва // Вісник Дніпропетровського університету. Педагогіка
та психологія. – 2005. – №11. – С. 9195
Сычев О. Психология оптимизма: учебнометодическое пособие
к спецкурсу / О.Сычев. – Бийск: БПГУ им. В.М.Шукшина,
– 69 с.
Хорєв І. Педагогічний оптимізм викладача / І.Хорєв // Нові
технології навчання: науковометодичний збірник Інституту
інноваційних технологій і змісту освіти МОН України. – К.,
– Вип.65 – С.2531.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.