Психологічні особливості копінг– стратегій старшокласників з різним рівнем оптимізму
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-16.%25pКлючові слова:
диспозиційний оптимізм, копінг_стратегії, стилі гумору, стрес, особистісні характеристики.Анотація
У статті представлено результати емпіричного дослідження
особливостей копінгстратегій старшокласників з різним рівнем
оптимізму. Встановлено схильність до застосування активних та прямих
копінгстратегій особами з високим рівнем диспозиційного оптимізму й
непрямих і просоціальних – з низьким. Емпірично обґрунтовано
класифікацію досліджуваних залежно від міри прояву позитивних та
негативних очікувань. Виявлено особливості копінгстратегій та стилів
гумору представників різних типів.
Посилання
Вітебська П. Педагогічний оптимізм вихователя як гума
ністична цінність у світлі сучасного навчальновиховного
процесу / П.Вітебська // Вісник Луганського національного
університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки. –
– № 23 (186) – С.2733.
Водопьянова Н. Психодиагностика стресса / Н.Водопьянова. –
СПб.: Питер, 2009. – 336 с.
Гордеева Т. Оптимистическое мышление личности как со
ставляющая личностного потенциала / Т.О. Гордеева //
Психологическая диагностика. – 2007. – № 1. – С. 3265.
Гордеева Т., Осин Е., Шевяхова В. Диагностика оптимизма как
стиля объяснения успехов и неудач: опросник СТОУН. – М.:
Смысл, 2009. – 152 с.
Гордеева Т., Сычев О., Осин Е. Разработка русскоязычной
версии теста диспозиционного оптимизма (LOT) // Пси
хологическая диагностика – 2010. – № 2 – С. 3664.
Замышляева М. Оптимизм и пессимизм в совладающем поведении
в юношеском воздасте: автореф. дис. на соискание уч. ст. канд.
психол.наук: 19.00.13 / М.Замышляева. – М., 2006. – 22 с.
Мартин Р. Психология юмора: [пер. с англ.] / Р.Мартин. –
СПб.: Питер, 2009. – 480 с.
Рогов Е. Настольная книга практического психолога: в 2 кн.
Кн.1.: Система работы психолога с детьми разного возраста: учеб.
пособие / Е.Рогов. – М.: Издво ВЛАДОСПРЕСС, 2006. – 383 с.
Скворцов С., Зайва О. Методика дослідження стилів гумору
(HSQ) та Шкала використання гумору як ресурсу стресопо
долання (CHS): опис, адаптація, застосування / С.Скворцов,
О.Зайва // Вісник Дніпропетровського університету. Педагогіка
та психологія. – 2005. – №11. – С. 9195
Сычев О. Психология оптимизма: учебнометодическое пособие
к спецкурсу / О.Сычев. – Бийск: БПГУ им. В.М.Шукшина,
– 69 с.
Хорєв І. Педагогічний оптимізм викладача / І.Хорєв // Нові
технології навчання: науковометодичний збірник Інституту
інноваційних технологій і змісту освіти МОН України. – К.,
– Вип.65 – С.2531.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.