Врахування у навчанні характерологічних особливостей учнів–старшокласників

Authors

  • Л.П. Скорич

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-16.%25p

Keywords:

характерологічні особливості, акцентуації характеру, суб’єкт навчальної діяльності.

Abstract

Реалізація індивідуального підходу можлива лише за умови, коли
рівноцінними суб’єктами взаємодії будуть учні і вчителі. У своєму
дослідженні ми спробували встановити, наскільки гарно вчителі знають
характерологічні особливості своїх учнів"старшокласників і чи
враховують вони їх у навчанні. Характерологічний напрям було обрано
через те, що риси характеру є інтегрованими динамічними психічними
структурами, які зумовлюють особистісні тенденції саморозвитку і
визначають індивідуально"неповторні його шляхи. Крім того, відомо, що
на початку етапу ранньої юності характер людини повністю пере"
будовується після підліткових “потрясінь”, а отже, це найсуттєвіше
впливає на всі види активності суб’єкта, в тому числі і на навчальну
діяльність. У результаті дослідження було виявлено, що вчителі зовсім
не готові приймати наші рекомендації щодо врахування досліджуваних
особливостей в навчанні і вихованні у зв’язку з відсутністю в них
суб’єктної позиції в педагогічній взаємодії.

References

Выготский Л.С. Педагогическая психология / Л.С.Выгот"

ский. – М.: Педагогика, 1991. – 478 с.

Костюк Г.С. Навчально"виховний процес і психічний розвиток

особистості /Г.С.Костюк. – К.: Радянська школа, 1998. – 600 с.

Зейгарник Б.В.Саморегуляция поведения в норме и патологии /

Б.В.Зейгарник и др.//Психол. журнал. – 1989. – № 2. – С. 122"132.

Ніколенко Д.Ф. Актуальні проблеми праці вчителя //

Психологічна наука, вчитель, учень /Д.Ф.Ніколенко; за ред.

В.І.Войтка. – К.: Рад. шк., 1979. – С. 158"175.

Леонгард К. Акцентуированные личности /К.Леонгард. – К.:

Вища шк., 1989. – 374 с.

Максименко С.Д. Індивідуальний підхід до учнів у процесі

навчання /С.Д.Максименко// Психологічна наука, вчитель,

учень. – К.: Рад. шк., 1979. – С. 44"64.

Рюмшина Л.И. Диалог – игра – манипуляция /Л.И.Рюмшина//

Психол. вестник. – Ростов"на"Дону, 1996. – № 1. – Ч. 1. – С. 206"

How to Cite

Скорич, Л. (2019). Врахування у навчанні характерологічних особливостей учнів–старшокласників. Collection of Research Papers "Problems of Modern Psychology", (16). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-16.%p