Врахування у навчанні характерологічних особливостей учнів–старшокласників
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-16.%25pKeywords:
характерологічні особливості, акцентуації характеру, суб’єкт навчальної діяльності.Abstract
Реалізація індивідуального підходу можлива лише за умови, коли
рівноцінними суб’єктами взаємодії будуть учні і вчителі. У своєму
дослідженні ми спробували встановити, наскільки гарно вчителі знають
характерологічні особливості своїх учнів"старшокласників і чи
враховують вони їх у навчанні. Характерологічний напрям було обрано
через те, що риси характеру є інтегрованими динамічними психічними
структурами, які зумовлюють особистісні тенденції саморозвитку і
визначають індивідуально"неповторні його шляхи. Крім того, відомо, що
на початку етапу ранньої юності характер людини повністю пере"
будовується після підліткових “потрясінь”, а отже, це найсуттєвіше
впливає на всі види активності суб’єкта, в тому числі і на навчальну
діяльність. У результаті дослідження було виявлено, що вчителі зовсім
не готові приймати наші рекомендації щодо врахування досліджуваних
особливостей в навчанні і вихованні у зв’язку з відсутністю в них
суб’єктної позиції в педагогічній взаємодії.
References
Выготский Л.С. Педагогическая психология / Л.С.Выгот"
ский. – М.: Педагогика, 1991. – 478 с.
Костюк Г.С. Навчально"виховний процес і психічний розвиток
особистості /Г.С.Костюк. – К.: Радянська школа, 1998. – 600 с.
Зейгарник Б.В.Саморегуляция поведения в норме и патологии /
Б.В.Зейгарник и др.//Психол. журнал. – 1989. – № 2. – С. 122"132.
Ніколенко Д.Ф. Актуальні проблеми праці вчителя //
Психологічна наука, вчитель, учень /Д.Ф.Ніколенко; за ред.
В.І.Войтка. – К.: Рад. шк., 1979. – С. 158"175.
Леонгард К. Акцентуированные личности /К.Леонгард. – К.:
Вища шк., 1989. – 374 с.
Максименко С.Д. Індивідуальний підхід до учнів у процесі
навчання /С.Д.Максименко// Психологічна наука, вчитель,
учень. – К.: Рад. шк., 1979. – С. 44"64.
Рюмшина Л.И. Диалог – игра – манипуляция /Л.И.Рюмшина//
Психол. вестник. – Ростов"на"Дону, 1996. – № 1. – Ч. 1. – С. 206"
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.