Врахування у навчанні характерологічних особливостей учнів–старшокласників
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-16.%25pКлючові слова:
характерологічні особливості, акцентуації характеру, суб’єкт навчальної діяльності.Анотація
Реалізація індивідуального підходу можлива лише за умови, коли
рівноцінними суб’єктами взаємодії будуть учні і вчителі. У своєму
дослідженні ми спробували встановити, наскільки гарно вчителі знають
характерологічні особливості своїх учнів"старшокласників і чи
враховують вони їх у навчанні. Характерологічний напрям було обрано
через те, що риси характеру є інтегрованими динамічними психічними
структурами, які зумовлюють особистісні тенденції саморозвитку і
визначають індивідуально"неповторні його шляхи. Крім того, відомо, що
на початку етапу ранньої юності характер людини повністю пере"
будовується після підліткових “потрясінь”, а отже, це найсуттєвіше
впливає на всі види активності суб’єкта, в тому числі і на навчальну
діяльність. У результаті дослідження було виявлено, що вчителі зовсім
не готові приймати наші рекомендації щодо врахування досліджуваних
особливостей в навчанні і вихованні у зв’язку з відсутністю в них
суб’єктної позиції в педагогічній взаємодії.
Посилання
Выготский Л.С. Педагогическая психология / Л.С.Выгот"
ский. – М.: Педагогика, 1991. – 478 с.
Костюк Г.С. Навчально"виховний процес і психічний розвиток
особистості /Г.С.Костюк. – К.: Радянська школа, 1998. – 600 с.
Зейгарник Б.В.Саморегуляция поведения в норме и патологии /
Б.В.Зейгарник и др.//Психол. журнал. – 1989. – № 2. – С. 122"132.
Ніколенко Д.Ф. Актуальні проблеми праці вчителя //
Психологічна наука, вчитель, учень /Д.Ф.Ніколенко; за ред.
В.І.Войтка. – К.: Рад. шк., 1979. – С. 158"175.
Леонгард К. Акцентуированные личности /К.Леонгард. – К.:
Вища шк., 1989. – 374 с.
Максименко С.Д. Індивідуальний підхід до учнів у процесі
навчання /С.Д.Максименко// Психологічна наука, вчитель,
учень. – К.: Рад. шк., 1979. – С. 44"64.
Рюмшина Л.И. Диалог – игра – манипуляция /Л.И.Рюмшина//
Психол. вестник. – Ростов"на"Дону, 1996. – № 1. – Ч. 1. – С. 206"
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.