Використання комплексної взаємодії мистецтв у естетичному вихованні молодших школярів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-15.%25pKeywords:
молодші школярі, взаємодія мистецтв, вплив мистецтва, художній образ, естетичний цикл, творчі здібності, емоційна сфера, свідомість особистості.Abstract
У статті розглядаються особливості використання комплексної взаємодії
мистецтв у естетичному вихованні молодших школярів. Сукупність окремих
видів мистецтва може зробити особистість дійсно багатогранною.
Комплексне опанування мистецтва оптимізує творчі здібності та сили
людини, розвиток її фантазії, уяви, артистичності, інтелекту, тобто формує
універсальні людські здібності для будь%якої сфери діяльності.
У центрі нашої статі є урок малювання як головна форма викори%
стання усіх засобів естетичного виховання та навчання. Навчання
мистецтва в початкових класах у силу вікових психічних особливостей
дітей відбувається в умовах підвищеної емоційності сприйняття,
нестримної фантазії, яскравого калейдоскопу образів уяви. Важливо
використати цю особливість і підсилити її вплив на особистість молодшого
школяра. Одним із шляхів створення дійсно творчих умов на уроці
малювання є оволодінням образотворчим мистецтвом.
References
Выготский Л.С. Воображение и творчество в детском возрас%
те / Л.С.Выготский. – М.: Знание, 1987. – 215 с.
Выготский Л.С. Психология искусства / Л.С.Выготский. – М.:
Педагогика, 1987. – 341 с.
Григорьев Н.Д., Шевченко Г.П. Проблемы взаимодействия
искусств в системе эстетического воспитания / Н.Д.Григорьев,
Г.П.Шевченко// Эстетическое воспитание в школе. Вопросы
системного похода. – М., 1988. – С. 61%67.
Кабалевський Д.Б. Як розповідати дітям про музику? /
Д.Б.Кабалевський. – К.: Музична Україна, 1982. – 189 с.
Каган М.С. Роль и взаимодействие искусств в педагогическом
процессе /М.С.Каган // Музыка в школе. – 1984. – №4. – С. 28%
Крижанівська Т.І. Методика комплексного розвитку художньої
культури молодших школярів на уроках музики/ Т.І.Кри%
жанівська. – Рівне: РДГУ, 2001. –108 с.
Пирадов А.В. Эстетическая культура личности / А.В.Пира%
дов. – Л.: Об%во “Знание” РСФСР, Ленингр. орг., 1978. – 75 с.
Ростовський О.Я. Взаємозв’язок різних видів мистецтва на
уроках музики / О.Я.Ростовський. – К.: Освіта, 1991. – 98 с.
Теплов Б.М. Психология музыкальных способностей //
Избранные труды: в 2 т. / Б.М.Теплов. – М.: Педагогика,
– Т.1. – 328 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.