Використання комплексної взаємодії мистецтв у естетичному вихованні молодших школярів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-15.%25pКлючові слова:
молодші школярі, взаємодія мистецтв, вплив мистецтва, художній образ, естетичний цикл, творчі здібності, емоційна сфера, свідомість особистості.Анотація
У статті розглядаються особливості використання комплексної взаємодії
мистецтв у естетичному вихованні молодших школярів. Сукупність окремих
видів мистецтва може зробити особистість дійсно багатогранною.
Комплексне опанування мистецтва оптимізує творчі здібності та сили
людини, розвиток її фантазії, уяви, артистичності, інтелекту, тобто формує
універсальні людські здібності для будь%якої сфери діяльності.
У центрі нашої статі є урок малювання як головна форма викори%
стання усіх засобів естетичного виховання та навчання. Навчання
мистецтва в початкових класах у силу вікових психічних особливостей
дітей відбувається в умовах підвищеної емоційності сприйняття,
нестримної фантазії, яскравого калейдоскопу образів уяви. Важливо
використати цю особливість і підсилити її вплив на особистість молодшого
школяра. Одним із шляхів створення дійсно творчих умов на уроці
малювання є оволодінням образотворчим мистецтвом.
Посилання
Выготский Л.С. Воображение и творчество в детском возрас%
те / Л.С.Выготский. – М.: Знание, 1987. – 215 с.
Выготский Л.С. Психология искусства / Л.С.Выготский. – М.:
Педагогика, 1987. – 341 с.
Григорьев Н.Д., Шевченко Г.П. Проблемы взаимодействия
искусств в системе эстетического воспитания / Н.Д.Григорьев,
Г.П.Шевченко// Эстетическое воспитание в школе. Вопросы
системного похода. – М., 1988. – С. 61%67.
Кабалевський Д.Б. Як розповідати дітям про музику? /
Д.Б.Кабалевський. – К.: Музична Україна, 1982. – 189 с.
Каган М.С. Роль и взаимодействие искусств в педагогическом
процессе /М.С.Каган // Музыка в школе. – 1984. – №4. – С. 28%
Крижанівська Т.І. Методика комплексного розвитку художньої
культури молодших школярів на уроках музики/ Т.І.Кри%
жанівська. – Рівне: РДГУ, 2001. –108 с.
Пирадов А.В. Эстетическая культура личности / А.В.Пира%
дов. – Л.: Об%во “Знание” РСФСР, Ленингр. орг., 1978. – 75 с.
Ростовський О.Я. Взаємозв’язок різних видів мистецтва на
уроках музики / О.Я.Ростовський. – К.: Освіта, 1991. – 98 с.
Теплов Б.М. Психология музыкальных способностей //
Избранные труды: в 2 т. / Б.М.Теплов. – М.: Педагогика,
– Т.1. – 328 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.