Психолого–дидактичні засоби розвитку професійно значущих характеристик особистісної зрілості майбутніх психологів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%25pKeywords:
особистісна зрілість, майбутній психолог, воркшоп, активне соціально-психологічне навчання, акмеологічні технології, психолого-дидактичні засоби, арттерапія, проблемне навчання, тренінг.Abstract
У статті проаналізовано психологічні та дидактичні засоби розвитку
професійно значущих характеристик особистісної зрілості у студентів
напряму підготовки “Психологія”. Подано методичні рекомендації для
підвищення ефективності професійної підготовки майбутніх психологів.
Обґрунтовано власний досвід розвитку професійно значущих характе-
ристик особистісної зрілості майбутніх психологів.
References
Василюк Ф. Е. Дидактические принципы, формы и методы
преподавания понимающей психотерапии [Електронний
ресурс] / Ф. Е. Василюк. – Режим доступу : http://pk.mgppu.ru/
index.php?option=com_remository&|temid=32&func=startdow
Грановская Р. М. Элементы практической психологии. – Л.:
Издательство Ленинградского университета, 1988. – 560 с.
Коломінський Н. Л. Методологічні засади професійної під-
готовки практичного психолога / Н. Л. Коломінський //
Практична психологія та соціальна робота. – 2003. – №4. –
С. 12–13.
Фопель К. Психологичекие принципы обучения взрослых.
Проведение воркшопов: семинаров, мастер-классов / Пер. с
нем / К.Фопель. – М.: Генезис, 2010. – 360 с.
Хроменко О. В. Методика преподавания психологии / О.В.Хро-
менко. – Ростов н/Д: Феникс, 2004. – 256 с.
Яценко Т. С. Концептуальні засади і методика глибинної
психокорекції: підготовка психолога-практика / Т. С. Яценко,
Б. Б. Іваненко, С. М. Аврамченко та ін. – К.: Вища школа,
– 342 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.