Соціально–психологічні чинники розвитку гендерної ідентичності дівчат–підлітків в умовах сім’ї та в умовах шкіл–інтернатів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2010-9.%25pKeywords:
гендерна ідентичність, соціальні чинники, психологічні чинники, депривація, інтернатне середовище, сімейне середовище.Abstract
У статті висвітлюються аспекти вивчення гендерної ідентичності в
сучасній психології особистості та віковій психології. Визначено соціально
психологічні чинники розвитку гендерної ідентичності дівчат підлітків,
які виховуються в родинах та в умовах шкіл інтернатів.
References
Алексєєва М. І. Психологічні аспекти гуманізації педаго
гічної взаємодії в сім’ї як умова психосоціального розвитку
особистості дитини // Психолого педагогічні проблеми
гуманізації педагогічної взаємодії. – К., 1993. С. 53 54.
Алексєєва М. І. Взаємодія батьків і дітей як фактор соціа
лізації підростаючої особистості // Актуальні проблеми
психології: традиції і сучасність: Тези Міжнар. наук.
Костюківських читань 9 11 червня 1992 р. – К., 1992. –
Т.1. – С. 196 197.
Божович Л. И. Этапы формирования личности в онтогенезе //
Вопросы психологии. 1979. – № 2 (а). – С. 24 26.
Говорун Т. В., Кікінеджі О. М. Гендерна психологія:
Навчальний посібник. – К.: Видавничий центр “Академія”,
– 308 с.
Гошовський Я. О. Становлення образу Я в підлітків школи–
інтернату в умовах депривації батьківського впливу:
автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук:
спец. 19.00.07 “Педагогічна та вікова психологія” / Я.О. Го
шовський. – К., 1995. – 24 с.
Гурлєва Т. С. Дівчинка підліток: проблеми віку і профілак
тика важковиховуванності. – К.: ІЗМН, 1997. – 136 с.
Дубровина И. В., Лисина М. И. Особенности психического
развития детей в семье и вне семьи // Возрастные особенности
психического развития детей: сб. научн. тр. / отв. ред.
И. В. Дубровина, М. И. Лисина. – М.: Изд. АПН СССР,
– С. 3–18.
Дубровина Н. В. Семья и социализация ребенка / Н. В. Дуб
ровина // Мир психологии. – 1998. – № 1 (13). – С. 54–59.
Залысина И. А., Смирнова Е. О. Некоторые особенности
психического развития дошкольников, воспитывающихся
вне семьи / И. А. Залысина, Е. О. Смирнова // Вопросы
психологии. – 1985. – № 4. – С. 31–38.
Захарова Л. Н. Дитя в очереди за лаской. – М.: Политиздат,
– 221 с.
Каган В. Е. Стереотипы мужественность женственность и
“образ Я” подростков / В. Е. Каган // Вопросы психологии. –
– № 3. – С. 53–62.
Кузнецов В. М. – Психолого педагогичекие условия форми
рования личности учащихся. – М.: Народное образование,
– 144 с. (Библиотечка журнала “Народное обра
зование”, 4 б).
Прихожан А. М., Толстых Н. Н. Дети без семьи: (Детский дом:
заботы и тревоги общества). – М.: Педагогика, 1990. – 160 с.
Прихожан А. М., Толстых Н. Н. Психология сиротства. –
е изд. – СПб.: Питер, 2007. – 416 с.
Психическое развитие воспитанников детского дома / Под
ред. И. В. Дубровиной, А. Г. Рузской. – М.: Педагогика,
– 264 с.
Рюмшина Л. И. Психологические особенности познания
других людей детьми, воспитывающихся в семье и в детском
доме: автореф. дис. на соискание ученой степени канд.
психол. наук: спец. 19.00.07 “Педагогическая психология” /
Л. И. Рюмшина. – М., 1990. – 19 с.
Сергиенко Е. А. Проблемы психичекого развития: некоторые
острые вопросы и пути их решения // Психологический
журнал. – 1990. – Т.2. – С. 150 160.
Соколова Е. Т., Чеснова И. Г. Зависимость самооценки
подростка от отношения к нему родителей // Вопросы
психологии. – 1986. – № 2. – С. 12 115.
Соціальний захист дітей сиріт та дітей, позбавлених
батьківського піклування: досвід реформування / Державна
доповідь про становище дітей в Україні за підсумками 2005
року. – К.: Державний ін т розвитку сім’ї та молоді, 2006. –
с.
Фромм Э. Человек для себя. – Минск: ООО “Попурри”,
– 672 с.
Jurga M. Z badan nad rozwojem osobowsci dorasajacych
wychowanek panstwowych domow dziecka // Psychologia
wychjwawcza, 1975. – № 5. –P. 713–719.
http: //www.kmu.gov.ua/ sport /control/ uk / index –
офіційний сайт Міністерства України у справах сім’ї, молоді
та спорту.
http: //www.mon.gov.ua/ – офіційний сайт Міністерства
освіти і науки України.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.